Aspiro
Aspiro rapporterar användarsiffror för januari (Cision)

2015-02-09 08:30
Aspiro AB meddelar idag, med anledning av det offentliga uppköpserbjudandet från Project Panther Bidco, uppdaterade användarsiffror för sista januari för bolagets musiktjänster.
Per utgången av januari 2015 hade Aspiro totalt 503 000 användare. Tabellen nedan visar fördelningen av kunderna och motsvarande ett år tidigare. Betalande användare 31 Jan. 2015 31. Jan 2014 Via partners 391 000          482 000 WiMP Premium / Basic   71 000 74 000 WiMP HiFi   24 000 10 000 TIDAL   17 000 N/A Totalt 503 000 566 000 Kunder i prövoperiod 31 Jan. 2015 31. Jan 2014 TIDAL 6,000          N/A WiMP HiFi   2,000 2,000 TIDAL prövoperioder är huvudsakligen 7 dagar. Per utgången av december 2014 hade Aspiro totalt 500 000 betalande användare, varav 23 000 WiMP HiFi och 12 000 TIDAL. Antalet kunder genom partnerkanaler minskade under januari, huvudsakligen på grund av utlöpta erbjudanden från telefonoperatörpartners. Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 9 februari 2015 klockan 8.30. För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen @ aspiro.com Om Aspiro Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsterna WiMP och TIDAL erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.