Respiratorius
Christer Fåhraeus ökar sitt innehav i Respiratorius AB (Aktietorget)

2014-06-19 09:33
Respiratorius AB:s styrelseordförande Christer Fåhraeus har via Fårö Capital AB ökat sitt aktieinnehav i Respiratorius AB.

Fårö Capital AB har köpt ytterligare 200 000 aktier och därmed ökat sitt innehav till totalt 23 311 100 aktier, motsvarande 19,15%.

Samtliga 6 666 666 aktier i Respiratorius AB som Fårö Capital AB lånade ut i samband med den riktade emissionen som slutfördes 2014-01-29, har nu registrerats som återförda. Aktielånet gällde som säkerhet tills nya aktier var utfärdade och enligt avtal mellan nya aktieägarna och Fårö Capital AB.

Vid den riktade emissionen utfärdades totalt 15 000 000 aktier och tillförde bolaget 9 miljoner kronor, vilka avser bland annat att täcka kostnader för att slutföra kliniska studien fas IIa studien av cancerläkemedlet VAL-001.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Fåhraeus
Ordf. Respiratorius AB
+46 705-60 90 00
christer.fahraeus@respiratorius.com

Johan Drott
VD Respiratorius AB
+46 709-22 41 40
johan.drott@respiratorius.com

Respiratorius AB (publ) utvecklar läkemedelskandidater, med ambition att kunna lansera läkemedel mot bland annat folksjukdomarna cancer, kroniskt obstruktiv lungsjukdom (KOL) och svår astma. Dessutom innehåller projektportföljen ett projekt för förbättrad diagnostisering av vissa hjärt-kärlsjukdomar (en så kallad biomarkör för PET-kamera).

Se nyheten från Respiratorius

Respiratorius - I dag