Telia
Telia lanserar nytt kontantkort och justerar surfpotter (Cision)

2014-06-02 09:28
Pressmeddelande 2014-06-02 Kunderna ringer, sms:ar och mms:ar obegränsat med nya Telia Refill Komplett, men slipper tänka på bindnings- och uppsägningstider. I erbjudandet ingår även en surfpott, som finns i olika storlekar. Telia passar även på att justera flera av surfpotterna på sina privatabonnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband. Med Telia Refill Komplett väljer kunderna hur länge kontantkortet ska fungera, från 2 veckor till ett år. De kan även välja hur mycket surf de vill ska ingå i kontantkortet, från 0,25 GB till 6 GB. Obegränsat med samtal, sms, mms ingår för alla kunder. Det går även att ladda på kontantkortet med endast samtal, sms och mms eller surf. - Med nya Telia Refill Komplett har vi förenklat vårt kontantkortserbjudande och gjort det mer prisvärt. I princip har vi släppt vårt mobilabonnemang Telia Mobil Komplett som kontantkort, vilket innebär att kunderna kan ringa, sms och mms:a obegränsat under en viss tid. Det ingår då även en surfpott, som finns i olika storlekar. Men eftersom det är ett kontantkort så finns det inga uppsägningstider eller bindningstider, något som vi vet är viktigt för kontantkortskunder, berättar Rune Pedersen, produktchef för konsumentmarknaden på Telia. [image] Mer surf Telia gör nu även en justering av flera av surfpotterna i abonnemangen Telia Mobil Komplett och Telia Mobilt Bredband, privatabonnemang för mobiltelefoni respektive mobilt bredband. De nya surfpotterna innehåller mer data och ska möta behovet från en växande skara kunder som använder mer datakrävande tjänster i sina mobiler, då framförallt rörligt innehåll som att strömma video. För mer information om: Telia Refill Komplett och övriga kontantkortserbjudande: telia.se/refill (http://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort) Telia Mobil Komplett: telia.se/komplett (http://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/produkt/telia-mobil-komplett) Telia Mobilt Bredband: telia.se/mobiltbredband För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media (http://www.telia.se/media). Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G - en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com. ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/telia/r/telia-lanserar-nytt-kontantkort-och-justerar-surfpotter,c9594473

Telia Company - I dag