Interfox Resources
Verksamhetsuppdatering (Aktietorget)

2014-06-02 10:35

Som meddelat 2014-05-14, stötte borrteamet på en plugg på 3 800 meters djup, efter ett i övrigt mycket framgångsrikt återinträde av brunn #4 ner till detta djup.

Det har visat sig att pluggen består av en blandning av betong och metallskrot (se bifogade bilder som visar metallbitar vilka hissats upp från pluggen till ytan med en magnet).

Varken borrkronan eller rören som finns på borrplatsen är designade för den här uppgiften.

Därför har en ny borrkrona samt robustare rör anskaffats och transporteras nu med lastbilar till närmsta accessplats. Därifrån kommer de att flygas med helikopter till borrplatsen. Detta innebär inga väsentliga extra investeringar förutom de löpande lönekostnaderna.

Om transporterna fortlöper som planerat, bör borrarbetet kunna återupptas inom 14 dagar.

Möjligheten att överge de sista och besvärliga 280 metrarna och istället påbörja perforeringarna av de 13 nivåerna redan upptäckta ovanför 3 800 meter har övervägts. Dock har bolaget beslutat att spendera den extra tid och de pengar som krävs för att komma ner till det ursprungligt planerade djupet 4 080 meter, eftersom det finns starka indikationer att dessa sista 280 meter kan vara de mest lovande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jens Bruno, verkställande direktör

Email: jens@interfox.com

Fakta om Interfox Resources AB (publ):

Interfox Resources är ett bolag med inriktning på prospektering avseende olja och gas i Ryssland. I Ryssland kontrollerar bolaget en licens i Tomskregionen i västra Sibirien, Ellej-Igaiskoje 71-1. Bolaget genomför ett arbetsprogram i syfte att omvandla resurser till reserver.

Interfox Resources aktie handlas på Aktietorget under namnet IFOX B.

Se nyheten från Interfox Resources