Star Vault
Mortal Online har full support för Oculus Rift - Ny funktionalitet inför STEAM release (Aktietorget)

2014-04-24 16:31

Detta är Oculus Rift – VR Headset
? Oculus Rift är ett nästa generation Virtual reality(VR)-headset som utvecklas av företaget Oculus VR
? Oculus VR är grundat av Palmer Luckey men köptes nyligen av Facebook för 2 miljarder USD
? 360 grader –huvud-tracking
? Stereoskopisk 3D-upplevelse
? Prisnivå för att nå den stora skaran spelare
? Ultrabrett synfält

Mortal Online är ett av de absolut första MMORPG-spel med full support
Mortal Online utvecklarteam har under en tid haft tillgång till Oculus Rift Developer Kit och Mortal Online har redan nu full support för det sk Virtual Reality –headsetet. Kombinationen med the Rift och Mortal Online är unik och de bägge produkterna utnyttjar varandras fördelar på ett mycket positivt sätt.

VD Henrik Nyström kommenterar
”Som vi tidigare kommunicerat så arbetar vi för fullt med funktionalitet inför STEAM releasen och när möjligheten dök upp att bygga in stöd för Oculus Rift beslutades vi att detta skall vara med. Det är en ganska stor hype kring detta ibland spelare, eftersom det ger en närmast total spelupplevelse – du befinner dig i spelvärlden, när du vänder dig om ser du det som finns bakom dig, när du vrider på huvudet så händer samma sak i spelet, det är en mycket spännande upplevelse. Vi tror att efter Facebook´s köp, kommer vi att se flera spel med stöd för detta och det kommer att bidra till en ännu bättre release på STEAM”

Oculus Rift
www.oculusvr.com/

Mark Zuckerberg, CEO Facebook om köpet
www.facebook.com/zuck/posts/10101319050523971

Henrik Nyström,
styrelseledamot och VD

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar i dagsläget ett onlinespel, med namnet Mortal Online, inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG).

Se nyheten från Star Vault

Star Vault B - I dag