Rezidor Hotel Group
Beslut vid årsstämman 24 april 2014 (GlobeNewswire)

2014-04-24 18:31
Idag, den 24 april 2014, hölls årsstämma i Rezidor Hotel Group AB i Stockholm. Vid stämman fattades följande beslut: Företrädesemission: Årsstämman godkände styrelsens beslut från den 23 mars 2014 om en nyemission med företrädesrätt för aktieägarna i Rezidor. Högst 24 386 817 nya aktier ska emitteras till teckningskursen 22,3 kronor per ny aktie. Aktiekapitalet ska ökas med högst 1 625 766 euro. Ett prospekt avseende företrädesemissionen förväntas offentliggöras den 28 april 2014. Utdelning: Det beslutades att ingen utdelning utgår för år 2013 och att de disponibla medlen balanseras i ny räkning. Styrelsen: Följande styrelseledamöter omvaldes: Douglas M. Anderson, Staffan Bohman, Göte Dahlin, Anders Moberg, Wendy Nelson och Trudy Rautio. Charlotte Strömberg och David Berg valdes till nya styrelseledamöter. Trudy Rautio omvaldes till styrelsens ordförande. Långsiktigt aktierelaterat incitamentsprogram: Det beslutades om ett långsiktigt, prestationsbaserat incitamentsprogram för 2014. Programmet berör högst 35 ledande befattningshavare inom Rezidor. Löptiden är tre år och totalt kommer programmet att omfatta högst 1 463 209 aktier. Programmet består av Matchningsaktier (endast för koncernledningens medlemmar) och Prestationsaktier för samtliga deltagare. Koncernledningens medlemmar är skyldiga att göra en personlig investering i aktier (Sparaktier), och kommer att få en Matchningsaktie för varje Sparaktie efter utgången av treårsperioden. Det maximala antalet Prestationsaktier är beroende av den ledande befattningshavarens position och uppnående av prestationsmålet bestämt på basis av 3-års kumulativ vinst per aktie. Mer information om programmet finns på www.rezidor.com. För mer information kontakta: Marianne Ruhngård, chefsjurist och styrelsens sekreterare Tel: +32 2 702 9308 E-mail: marianne.ruhngaard@carlsonrezidor.com Om Rezidor Hotel Group Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj som består av 427 hotell med över 94 500 rum i drift och under utveckling i 69 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. I början av 2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya varumärkena Radisson Red (lifestyle select) samt Quorvus Collection (lyxsegmentet). Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World's Most Ethical Companies) av den amerikanska organisationen Ethisphere. Rezidor är börsnoterat på Stockholmsbörsen sedan november 2006. Carlson, ett privatägt, globalt rese- och hotellföretag baserat i Minneapolis (USA), är majoritetsägare i Rezidor. Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien. För mer information, besök: www.rezidor.com. Pressmeddelande PDF: http://hugin.info/142138/R/1779795/608269.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Rezidor Hotel Group via GlobeNewswire [HUG#1779795]