Bringwell AB
På årsstämman i Bringwell AB (publ) den 24 april 2014 beslutades följande (Cision)

2014-04-24 17:01
Fastställande av resultat- och balansräkning samt beslut om ansvarsfrihet Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultat- och balansräkningen för 2013. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2013. Disposition av vinstmedel Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bolaget inte skulle lämna någon utdelning, utan att vinstmedlen skulle balanseras i ny räkning. Val av styrelseledamöter Styrelseledamöterna Catherine Röhstö Sahlgren, Per Christian Voss och Lars Holmström omvaldes. Stämman beslutade vidare att välja Dag J. Opedal och Hubert Johanson till nya styrelseledamöter. Catherine Röhstö Sahlgren valdes till styrelsens ordförande. Styrelsearvode Stämman fastställde att styrelsearvode skall utgå med 120 000 kronor till styrelseordföranden och med 90 000 kronor till envar av de övriga av stämman valda styrelseledamöterna som ej är anställda i bolaget. Val av revisor Stämman beslutade att välja revisionsbolaget Pricewaterhouse Coopers AB till revisor. Huvudansvarig revisor är Magnus Brändström. Principer för utseende av valberedning Stämman beslutade att fastställa förslaget till principer för utseende av valberedning. Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner av aktier Stämman beslutade om bemyndigande för styrelsen att, inom ramen för gällande bolagsordning, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vid ett eller flera tillfällen intill nästkommande årsstämma, fatta beslut om ökning av Bolagets aktiekapital med totalt högst 10 000 000 kronor genom nyemission av totalt högst 50 000 000 aktier, innebärande en utspädning om högst ca 16,22 av procent av det registrerade aktiekapitalet vid tidpunkten för årsstämman. De nya aktierna ska emitteras till en marknadsmässig teckningskurs, med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall, och betalning för aktierna ska, förutom genom kontant betalning, kunna ske med apportegendom eller genom kvittning eller eljest med villkor. Beslut om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare Stämman beslutade att godkänna styrelsens förslag till riktlinjer för ersättning till bolagets verkställande direktör och övriga ledande befattningshavare. Upplysningar lämnas av: Lars Lund-Roland, VD/Koncernchef Bringwell AB: +46 72 554 44 00 Bringwell AB (publ) Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser. Läs mer på www.bringwell.com ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/bringwell-ab/r/pa-arsstamman-i-bringwell-ab--publ--den-24-april-2014-beslutades-foljande,c9574080 http://mb.cision.com/Main/1987/9574080/236858.pdf