Swedol AB
Swedol AB (publ) offentliggör årsredovisning för 2013 (Cision)

2014-04-23 08:50
Swedols årsredovisning har idag publicerats på bolagets hemsida www.swedol.se där den även kan laddas ned som pdf-version. För ytterligare information se vår hemsida: www.swedol.se (http://media.ne.cision.com/l/tdzbqoxd/www.swedol.se/) eller kontakta: Clein Ullenvik VD Swedol Tel. 46 8 742 47 20 Mob. 46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se Swedol är en marknadsledande yrkeshandelskedja med ett komplett utbud riktat till proffs och privatkunder som efterfrågar högsta kvalitet. Swedol erbjuder ett komplett sortiment inom verktyg, elartiklar, arbetskläder, fordonstillbehör, hydraulik och förbrukningsvaror. Swedol erbjuder sina produkter genom ett flerkanalskoncept - egna butiker och internethandel samt återförsäljare. Vi vänder oss till företagskunder inom små och medelstora företag samt privatpersoner med krav på kvalité. Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder och övriga kunder med krav på proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och hjälpsamma medarbetare. Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt. 2013 omsatte Swedol 1 380 miljoner kr och sysselsatte cirka 495 medarbetare. Swedol är noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista Mid Cap ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/swedol-ab/r/swedol-ab--publ--offentliggor-arsredovisning-for-2013,c9572394 http://mb.cision.com/Main/1061/9572394/235836.pdf