AB Igrene
Investerarträff i Örebro (Aktietorget)

2014-04-23 09:13

För att informera aktiemarknaden om den pågående nyemissionen och verksamhetens utveckling kommer ledningen i Igrene att delta i en investeringskväll i Örebro tisdagen den 29 april.

I samarbete med Aktiespararna i Örebro/Sydnärke anordnas en investerarkväll i Örebro där AB Igrene, som ett av flera bolag, kommer att finnas på plats för en närmare presentation.

Igrene har påträffat mycket intressanta gasfyndigheter i området kring Siljansringen, och således lyckats med det som Dala Djupgasprojektet inte uppnådde.

Syftet är att ytterligare informera aktiemarknaden om företagets planer och utveckling.

Igrene kommer att representeras av bolagets VD, Mats Budh.

Investeringsträffen äger rum tisdagen den 29 april, 17.30 - 21.00 och platsen är Conventum/Studion, Olof Palmes Torg i Örebro.

Anmälan sker via formuläret på Aktiespararnas hemsida www.aktiespararna.se/orebrosydnarke eller e-post orebro@finansevent.se

Medlemmar och övriga gäster betalar en avgift på 20 kr medan unga Aktiesparare går in gratis.
Läs mer om Igrenes nyemission på www.tecknaemission.se tecknaemission.se/nyemission?id=39

Mora 2014-04-23

Kontakta Mats Budh, verkställande direktör,
mats.budh@igrene.se
070-650 62 26.
Eller besök bolagets hemsida, www.igrene.se

Om Igrene
Igrene har upptäckt gasfyndigheter på flera platser längs Siljansringens perifera delar. Tolv provborrningar har genomförts, och i flertalet av dessa hål förekommer kraftiga flöden av ren metangas och andra kolväteföreningar. Dessutom påträffades underjordiska vattendepåer med temperaturer kring +20 C.
Igrene har varit verksamt sedan cirka tio år, och har tillämpat en annan undersökningsstrategi än den som användes under Dala Djupgasprojektet, då inga utvinningsbara gasfyndigheter påträffades. Istället för att borra mitt i den meteoritkrater som bildade Siljansringen har Igrene inriktat sig på den krossade berggrunden i området längs utsidan av kratern.
Arbetet har bedrivits i nära samarbete med flera geologiska forskningsinstitutioner i Sverige, Frankrike, USA och Ryssland, och de fynd som Igrene påvisat tilldrar sig ett växande intresse från den internationella forskarvärlden. Igrene äger idag undersökningstillstånd längs Siljansringens perifera delar med en total area om cirka 71 000 hektar.

Se nyheten från AB Igrene