H1
Kvartalsrapport första kvartalet 2014 – Bra inledning och starkt resultat (Aktietorget)

2014-04-17 10:12

Framtiden:
Vår fortsatta bedömning är att marknaden liksom tidigare präglas av hård konkurrens och pressade priser. H1 kommer bibehålla sin fokusering på nyförsäljning, fortsatta effektiviseringar och kvalitetshöjande åtgärder inom löpande produktion och lönsamhetsförbättrande åtgärder. Kvartal två, förväntas liksom tidigare år bli en utmaning gällande lönsamhet då kvartalet innehåller färre helgfria dagar och de beräknade affärsvolymerna och intäkterna kommer vara lägre under perioden tillsammans med produktionsanpassningskostnader för avvecklade uppdrag under andra kvartalet.

Koncernens intäkter:
Intäkterna för kvartalet uppgick till 25,7 MSEK (25,1) vilket var en ökning med 2,3 % i jämförelse med samma kvartal föregående år. Ökningen härrör till ökade intäkter inom samtliga affärsområden.

Resultat:
Resultat för kvartalet uppgick till 1,6 MSEK före skatt i jämförelse med minus 0,8 MSEK för samma kvartal föregående år. Resultatförbättringen beror i första hand på förbättrad bruttomarginal.

Koncernens kassaflöde:
Kassaflödet för perioden uppgick till 1,2 MSEK i jämförelse med 60 TSEK för föregående år och period. Kvartalets kassaflöde innehåller amorteringar av skulder om 0,2 MSEK i jämförelse med 1,9 MSEK för föregående år och period. Det operativa kassaflödet uppgick till 2,4 MSEK i jämförelse med minus 32 TSEK för föregående period och år.

För ytterligare information se bifogad rapport eller kontakta:

Kvartalsrapport

Mattias Lööv, VD, H1 mattias.loov@h1.se, tel: 0771-24 25 26.

H1 Communication AB är en aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. H1 har 300 anställda i länderna Sverige, Norge och Estland och hanterar över 5 miljoner kundkontakter per år för sina uppdragsgivare i både offentlig och privat sektor. H1 erbjuder tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom Contact Center branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. H1 aktien är listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h1.se. Telefon 0771-24 25 26 Kontor: Östersund (HK), Helsingborg, Stockholm, Bollnäs samt Tallinn (Est) och Halden (No).

Se hela rapporten från H1