Fabege
Fabege säljer i Bergshamra (Cision)

2014-04-17 14:00
Fabege har avyttrat fastigheterna Skogskarlen 1 och 3 på Pipers väg 2 i Solna till Magnolia. Fastigheterna omfattar en uthyrningsbar area om ca 8 800kvm samt ett garage. Ytorna består av kontor, restaurang och förråd. Fastigheterna är i stort sett fullt uthyrda. Försäljningen sker i bolag till ett underliggande fastighetsvärde om 160 Mkr och ger ett resultat om 11 Mkr före skatt, respektive 14 Mkr efter skatt vilket kommer att redovisas under andra kvartalet 2014. - Det var de enda fastigheter vi hade i Bergshamra och försäljningen innebär fortsatt fokusering på våra prioriterade delmarknader, kommenterar Klaus Hansen Vikström, affärsutvecklingschef på Fabege. Fabege AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Christian Hermelin, VD, tel 08-555 148 25, 0733-87 18 25 Åsa Bergström, ekonomi- och finanschef, tel 08-555 148 29, 070-666 13 80 Klaus Hansen Vikström, affärsutvecklingschef, tel 08-555 148 74, 070-239 34 81 Denna information är sådan som Fabege AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 14:00 den 17 april 2014. Fabege AB (publ) är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med inriktning mot uthyrning och förvaltning av kontorslokaler samt fastighetsutveckling. Fabege äger fastigheter till ett bokfört värde av 33,4 Mdkr. Fastighetsbeståndet, som är koncentrerat till Stockholmsregionen, har ett hyresvärde på helårsbasis uppgående till 2,4 Mdkr och en uthyrningsbar yta på 1,1 miljoner kvm. Fabege aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap-segmentet. ----------------------------------------------------------- http://news.cision.com/se/fabege/r/fabege-saljer-i-bergshamra,c9570992 http://mb.cision.com/Main/1568/9570992/234746.pdf

Fabege - I dag