CybAero
CybAero får stororder värd 5,5 miljoner Euro (beQuoted)

2014-01-17 15:40
CYBAERO FÅR STORORDER VÄRD 5,5 MILJONER EURO First North-listade CybAero, som utvecklar och marknadsför obemannade helikoptrar, har fått sin största order någonsin. Ordern, som kommer från Asien, uppgår till 5,5 miljoner Euro. - Det är ett stort genombrott för oss och en bekräftelse på att vi är attraktiva på marknaden. Det är också första gången vi får en så stor beställning direkt från en slutkund, säger Mikael Hult, vd på Cybaero AB. Vem beställaren är kan ännu inte offentliggöras då ordern är villkorad och kräver exporttillstånd från ISP (inspektionen för strategiska produkter). - Så snart exporttillståndet är godkänt kan vi också offentliggöra vem kunden är och när leveransen startar, säger Niklas Nyroth, företagets försäljnings- och marknadschef. Asien stor potential CybAero har under de senaste åren bearbetat den asiatiska marknaden och har nu fått ett kvitto på att insatserna givit resultat. - Vi ser ett flertal marknader i Asien som har potential att utvecklas och bli intressanta för oss. Det här är vår första order i Asien och förhoppningsvis början på ett långsiktigt samarbete, säger Niklas Nyroth. Spetsteknik för framtiden Marknaden för CybAero förväntas expandera kraftigt inom de närmaste åren. CybAero, som omsatte 31,6 miljoner kronor under första halvåret 2013, utsågs i höstas till en av landets snabbast växande teknologiföretag av Deloitte i samarbete med Svenska Riskkapitalföreningen. - Ordern är ett bevis på att vi kan leva upp till den utmärkelsen, avslutar företagets vd Mikael Hult. 2014-01-17 För mer information: Mikael Hult, verkställande direktör CybAero AB, tel 070-564 25 45, e-post: mikael.hult@cybaero.se mailto:mikael.hult@cybaero.se Niklas Nyroth, försäljnings- och marknadschef CybAero AB, tel 070-896 12 46, e-post: niklas.nyroth@cybaero.se mailto:niklas.nyroth@cybaero.se Läs på webben: www.cybaero.se http://www.cybaero.se Filmer: www.youtube.com/cybaero http://www.youtube.com/cybaero Följande dokument kan hämtas från beQuoted CybAero Pressrelease 2014-01-17.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=12070 Om CybAero CybAero AB utvecklar, tillverkar och marknadsför autonoma, obemannade helikoptrar (s k VTOL UAV) med tillhörande sensorsystem för både försvarsverksamhet och civila uppdrag. CybAero bildades 2003 på en grund lagd redan 1992 genom ett forskningssamarbete mellan Linköpings universitet och nuvarande FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut). CybAero är idag etablerat som en ledande global aktör inom VTOL-UAV- området. Företagets produkt APID har fått stor global uppmärksamhet genom sin användarvänlighet, robusthet och priseffektivitet. CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har drygt 20 anställda och är listat på NASDAQ OMX First North sedan 2007. Remium Nordic AB (08 - 454 32 00) är Certified Adviser. Mer information från beQuoted Nyhetsrum CybAero http://www.bequoted.com/cybaero