Fingerprint Cards AB
FPC vinner sin första DW med 1020 touchsensor för flaggskeppsmobil från global Tier 1-tillverkare (GlobeNewswire)

2013-12-20 08:01
Fingerprint Cards (FPC) nya touchsensor för smartphone, FPC1020, har tagit hem sin första större Design Win (DW). En global, ledande tillverkare har valt FPC1020 för sin flaggskeppsmodell med planerad lansering sommaren 2014. FPC är stolt över att meddela denna DW från en av de allra mest framgångsrika Tier 1-tillverkarna av smartphones, med planerad lansering sommaren 2014. Mobiltillverkaren vill tills vidare förbli anonym. Johan Carlström, VD för FPC, kommenterar: - FPC är den globalt ledande leverantören av kapacitiva touchsensorer och den globalt ledande leverantören av fingeravtryckssensorer för smartphones och tablets. FPC har genom att kombinera vår världsledande position utvecklat det första starka erbjudandet som både ger användarvänlighet och säkerhet till mobiltillverkarnas slutkunder. Vi är mycket stolta över att meddela att vår första DW för FPC1020 gäller en global Tier 1-aktörs flaggskeppsmodell. FPCs överlägsna fingeravtrycksteknologi, bildkvalitet och låga strömförbrukning har gett bolaget avsevärda konkurrensfördelar när det gäller placering i mobila enheter som smartphones och tablets. *FPCs definition av DesignWin (DW): Beslut av ett bolag (OEM eller ODM) att börja utveckla en eller flera kommersiella produkter med FPCs teknologi inbyggd i denna nya produkt/dessa nya produkter. För mer information kontakta: Johan Carlström, VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com Om Fingerprint Cards AB (publ) Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter, som genom analys och matchning av individers unika fingermönster, fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader, kan tekniken implementeras i volymprodukter såsom smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll, etc. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc. Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 december 2013 klockan 08:00. VIKTIG INFORMATION Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion. Pressmeddelande (PDF): http://hugin.info/132202/R/1751375/590384.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Fingerprint Cards AB via GlobeNewswire [HUG#1751375]

Fingerprint Cards B - I dag