Fingerprint Cards
FPC har erhållit ny DesignWin av större Tier 2-OEM i Kina (Cision)

2013-08-27 12:00
Fingerprint Cards linjesensorteknologi har tilldelats ytterligare en Design Win (DW)* från en större Tier 2-tillverkare av smarta telefoner i Kina. Fingerprint Cards (FPC) har tidigare offentliggjort flera DW för smarta telefoner i Kina samt i andra asiatiska länder. Denna nya Design Win för en kinesisk Android-mobil rör en Tier 2-leverantör som under 2012 sålde mer än 10 miljoner smarta telefoner av detta varumärke. Mobilen ska enligt planerna lanseras i slutet av 2013. På grund av den rådande konkurrenssituationen vill mobiltelefontillverkaren tills vidare förbli anonym. Johan Carlström, VD och koncernchef för FPC, kommenterar: - Kina är nu världens absolut största marknad för smarta telefoner med en förväntad försäljningsvolym på över 440 miljoner enheter under 2013. Marknadsandelen för de kinesiska varumärkena överstiger redan 50 procent i Kina. Vi är glada över att kunna offentliggöra denna nya DW för smarta telefoner från en Tier 2-tillverkare av ett kinesiskt varumärke på Kinas högst livskraftiga marknad. Tack vare FPCs världsledande kapacitiva fingeravtrycksteknologi, bildkvalitet och låga strömförbrukning, har vi nu etablerat FPC som det ledande alternativet för fingeravtryckssensorer i mobiltelefoner och surfplattor. Vi förväntar oss att erhålla ännu fler Design Win i Kina samt i andra delar av Asien under de kommande månaderna. * FPCs definition av Design Win (DW): Beslut av ett bolag (OEM eller ODM) att börja utveckla en eller flera kommersiella produkter med FPCs teknologi inbyggd i denna nya produkt/dessa nya produkter. För mer information kontakta: Johan Carlström, VD för Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com Om Fingerprint Cards AB (publ) Fingerprint Cards AB (FPC) marknadsför, utvecklar och tillverkar biometriska komponenter och teknik som genom analys och matchning av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader kan tekniken implementeras i volymprodukter som smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc. Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 augusti 2013 kl. 12.00. Viktig information Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion. ----------------------------------------------------------- Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se http://news.cision.com/se/fingerprint-cards/r/fpc-har-erhallit-ny-designwin-av-storre-tier-2-oem-i-kina,c9456816 Följande filer finns att ladda ned: http://mb.cision.com/Main/62/9456816/153179.pdf PDF

Fingerprint Cards B - I dag