Rörvik Timber
Rörvik Timber slutför registrering av genomförda emissioner (Cision)

2013-05-31 12:42
Rörvik Timber AB (publ) ("Rörvik Timber") har den 20 maj redovisat utfallet av bolagets genomförda emissioner. Handel av bolagets aktier har på OMX Nasdaq under en period skett dels i Rörvik Timbers aktier av serie B och dels i Rörvik Timber betald tecknad aktie av serie B (BTA). I handeln motsvarar 1 aktie av Rörvik Timber BTA en aktie av Rörvik Timber av serie B. Antalet aktier som handlas av Rörvik Timbers aktier av serie B uppgår till 6,2 miljoner aktier och handel i BTA av serie B uppgår till 100,8 miljoner aktier. Därutöver har en kvittningsemission skett som ökar antalet B-aktier med 62,7 miljoner aktier, handel sker ej i de interimsaktier som denna emission skapat. Registrering av dessa emissioner beräknas ske under nästa vecka vilket innebär att aktier som idag handlas som BTA kommer att registreras som aktie Rörvik Timber B. Handel i Rörvik Timber BTA kommer i samband med detta upphöra. Antalet noterade aktier av Rörvik Timber B efter genomförd registrering: Befintliga aktier av Serie B:      6.228.986 Rörvik Timber BTA:                 100.781.282     (företrädesemission) Rörvik Timber Interimaktie       62.696.140     (kvittningsemission) Totalt antal aktier av Serie B  169.706.408 Därutöver finns 16.050 aktier av serie A som ej är noterade. Det totala antalet aktier uppgår till 169.722.458 aktier. Huskvarna den 31 maj 2013 Rörvik Timber AB (publ) Per Rodert, VD För mer information, vänligen kontakta: Per Rodert, VD Rörvik Timber AB, tel. 036-580 11 41 Rörvik Timber bedriver träförädling vid 10 produktionsenheter i södra Sverige. Koncernen består av 7 sågverk, en enhet för tryckimpregnering samt enheterna för byggnadslist och stallströ. Koncernens kapacitet är 950 000 m3 sågade trävaror på årsbasis. Ovanstående information är sådan som Rörvik Timber AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2013 kl 12,30. ----------------------------------------------------------- Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se http://news.cision.com/se/rorvik-timber/r/rorvik-timber-slutfor-registrering-av-genomforda-emissioner,c9422513 Följande filer finns att ladda ned: http://mb.cision.com/Main/1702/9422513/128565.pdf PDF