ArcAroma
Positivt svar från US Patent and Trademark office (Aktietorget)

2013-04-03 16:24

Den aktuella patentansökan avser vår CEPT® utrustning för behandling av pumpbara substanser med fokus på den generator som generar de kortvariga högspänningspulserna, styrningen av generatorn och själva behandlingskammaren. Vid sidan om detta har patentet även en metoddel som beskriver förfarandet vid CEPT® behandlingen.

Uppfinnare Pär Henrikssons kommentar: ”Det är mycket glädjande att nu även United States Patent and Trademark office har godkänt vår ansökan. Detta innebär att den produkt som vi utvecklar får ett allt bredare skydd i fler länder och på bredare marknader.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

PO Rosenqvist, VD
Tel: 070 – 55 00 386
E-post: p.o.rosenqvist@arcaromapure.se

Pär Henriksson, uppfinnare
E-post: per@arcaromapure.se
Hemsida: www.arcaromapure.se

Om Arc Aroma Pure AB (publ): Bolaget skall utveckla och marknadsföra sin patenterade CEPT® -plattform till den globala marknaden. Plattformen använder kortvariga högspänningspulser som spränger cellmembranet och dödar oönskade mikroorganismer. CEPT® behandlingen är ett energieffektivt och skonsamt alternativ till värmepastörisering och har en rad olika applikationsområden. Effektivisering av biogasproduktion och införande av nya råvaror som inte kan användas idag är i fokus. Vatten, ballastvatten och flytande livsmedel är exempel på andra CEPT® -applikationer. Företaget grundades 2008, har sitt säte i Lund och har fått olika utmärkelser och stöd från bland annat Vinnova och Energimyndigheten. Se vidare på bolagets hemsida www.arcaromapure.se.

Se nyheten från ArcAroma