ICA
Återkallelse av ICA potatismos, kompletterande information (Cision)

2013-02-20 12:35
ICA återkallar ICA potatismos i 12-portionsförpackning, 3x140 gram. Återkallelsen omfattar produkter med bäst-före-datum 2014-08-07 och 2014 -08-08. ICA återkallade igår, tisdag, ICA potatismos med bäst före datum 2014-08 -08. Efter ny information från leverantören återkallas även produkter med bäst-före-datum 2014-08-07. Bakgrund Återkallelsen görs efter att ICA fått indikation om att mospulvret kan innehålla metalldelar. Orsaken är att det nät som mospulvret silas igenom vid produktion har gått sönder. Därmed finns en risk för att produkten kan innehålla metalldelar. Produkten kan ha sålts i ICA-butiker i hela Sverige. I samband med återkallelsen stoppas den aktuella produkten i kassan och är inte möjlig att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt den berörda produkten att lämna tillbaka den till närmaste ICA-butik, alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33. För ytterligare information: ICAs pressjour, tel 070 544 07 10 (kvällar och helger) ICAs presstjänst, tel 070 253 66 60 (vardagar mellan 08.00-17.00) ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 100 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic som driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på www.ica.se  (http://www.ica.se) ----------------------------------------------------------- Denna information skickades av Cision http://news.cision.com/se http://news.cision.com/se/ica/r/aterkallelse-av-ica-potatismos--kompletterande-information,c9373257 Följande filer finns att ladda ned: http://mb.cision.com/Main/1977/9373257/94184.pdf