Volvo
Årsstämma i AB Volvo (Cision)

2012-02-28 18:00
Årsstämma i AB Volvo   AB Volvos årsstämma äger rum onsdagen den 4 april 2012 kl 15.00 i Lisebergshallen, Göteborg. Den som önskar delta i årsstämman måste dels vara upptagen som aktieägare i AB Volvos aktiebok per den 29 mars 2012, dels anmäla sin avsikt att delta i årsstämman till AB Volvo senast den 29 mars 2012. Anmälan om deltagande i årsstämman kan ske tidigast från och med den 29 februari 2012 per telefon 020-39 14 50 eller 08-402 90 76, eller per post till AB Volvo (publ), "Årsstämman", Box 7841, 103 98 Stockholm, eller på www.volvogroup.com alternativt www.volvokoncernen.se. Kallelsen till årsstämman kommer att utfärdas den 29 februari 2012 genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och genom att kallelsen hålls tillgänglig på bolagets hemsida www.volvogroup.com alternativt www.volvokoncernen.se. Att kallelse skett annonseras i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten den 29 februari 2012. Massmedier som önskar närvara vid årsstämman kan anmäla detta till Medierelationer, AB Volvo, på telefon 031-66 11 81. Kallelsen till årsstämman bifogas i detta utskick. Välkomna! AB Volvo 2012-02-28 För fler nyheter från Volvokoncernen, gå till http://www.volvogroup.com/globalnews. Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 115 000 anställda, produktionsanläggningar i 20 länder och försäljning på mer än 190 marknader. Volvo omsatte år 2011 omkring 310 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon   ----------------------------------------------------------- Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se http://www.cisionwire.se/volvo/r/arsstamma-i-ab-volvo,c9225605 Följande filer finns att ladda ned: http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/f.aspx?id=2100838&fn=wkr0001.pdf http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/f.aspx?id=2100838&fn=wkr0002.pdf

Volvo B - I dag