NCC
NCC får order från LKAB på 1.200 MSEK (Cision)

2008-12-04 08:00
NCC får order från LKAB på 1.200 MSEK NCC Construction Sverige har fått i uppdrag av LKAB att utföra berg- och raiseborrningsarbeten kring den nya huvudnivån i Kiruna. Ordervärdet är beräknat till cirka 1.200 MSEK. Uppdraget avser bergarbeten kring den så kallade centralanläggningen som utgör hjärtat i den nya huvudnivån KUJ 1365. Siffran 1365 står för antal meter under jord beräknat från den gamla bergstoppen. Arbetena omfattar cirka 21 kilometer ortdrivning, skipschakt, tappfickor, krossfickor och pumpstationer samt raiseborrning av cirka 25.000 meter schakt. - Det känns mycket tillfredsställande att fortsätta det långsiktiga samarbetet med LKAB, säger Thomas Stenvall, gruvansvarig på avdelningen Tung Industri inom NCC. Arbetena påbörjas omgående och beräknas vara slutförda under 2011, förutom raiseborrningsdelen som beräknas avslutas 2013. Totalt kommer cirka 100 personer sysselsättas genom projektet. Orderregistrering sker i det 4:e kvartalet 2008. För frågor, vänligen kontakta: Mats Eklund, avdelningschef, NCC Construction Sverige AB, region Norrland, +46 (0)920-734 17, +46 (0)70-563 90 09 Thomas Stenvall, tung industri, NCC Construction, +46 (0)920-734 23 eller +46 (0)70-687 34 23 Lovisa Lagerström Lantz, vik. presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 592 45 46 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2007 en omsättning på drygt 58 Mdr SEK och 21 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=1022984&fn=wkr0003.pdf

NCC B - I dag