På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Hashfilsskickandet är ju helt ointressant

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Avanza / Di Aza2000 21-06-18 13:26
🚀 Aktienauten 21-06-18 11:25
Di är ute och cyklar igen Star 21-06-18 11:01
Isk Piare 21-06-11 14:27
Kan bli böter FBKEeyore 21-06-09 16:46
Aj aj aj Qulle 21-06-09 16:41
Hashfilsskickandet är ju helt ointressant Treasury 21-06-09 14:51
1/1
2021-06-18 13:26
Jag har ägt Avanza sedan 2001, och som Pierre och Star är inne på så är det tunt med substans bakom Dis svartmålande rubriker. Tyvärr är det i linje med att Di de senaste åren har tappat sin spets och grundläggande journalistiska förmåga till balanserade analyser. Oberoendet har fått sig en törn också.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Avanza Bank Holding 333 0,91% 265,1 25,61%
2021-06-18 11:25
Tanka denna aktien för inom en väldigt snar framtid ligger vi på 300kr minst😶‍🌫️
Avanza Bank Holding 333 0,91% 265,4 25,47%
Avanza / Hashfilsskickandet är ju helt ointressant / Di är ute och cyklar igen
2021-06-18 11:01
Håller med dig Piare. Det är nästan komiskt att följa hur framför allt Dagens Industri under 10 år ständigt försökt att skriva ner nätmäklarna. Nästan så man tror att det är något personligt. De har haft fel konstant och även nu, när de försöker svartmåla framtiden pga ett förvirrat ISK-förslag från en regering som kanske inte ens finns nästa vecka. När det inte räcker dammar de även av det gamla spöket med potentiell konkurrens från utländska aktörer, t ex Degiro. Men dessa aktörer har ju haft chansen i många år, men inte lyckats.

Nej, Di, lägg ner det här korståget, det är bara löjeväckande.
2021-06-11 14:27
Expertna säger att nätbankerna kommer att förlora miljarder. Que?
Pengarna på kontona kommer ju finnas kvar. Antingen på ISK eller vanligt konto. Jag själv har 2 olika. Bland annat för onoterade, nyintroduktioner etc. Och courtage etc påverkas inte då affärer kommer att fortsätta. Enda risken är att man flyttar från nätbanker till vanliga banker men den risken finns ju nu också. Så läs eller stöd inte dessa okunniga skribenter som gör det för att få en bra rubrik i klass med kvällstidningarna.
Avanza Bank Holding 333 0,91% 262,8 26,71%
2021-06-09 16:46
Utan att vara någon expert så kan jag ändå tänka mig att det finns en och annan som bryr sig.
Sanktionsavgifterna kan bli rätt saftiga om de fälls.

"Sanktionsavgifternas storlek är beroende på allvaret i överträdelsen men också organisationens storlek. För företag är sanktionsavgiften maximalt 20 miljoner euro, motsvarande drygt 200 miljoner kronor, eller maximalt 4 procent av den totala omsättningen globalt och för myndigheter maximalt 10 miljoner kronor."

Vad som är "bra" är väl att de inte verkar vara ensamma om problemet.
Även Länsförsäkringar har anmält sig själva.

Sen kan man alltid fundera på vad för övriga "funktioner" som har aktiverats av misstag.
Förtroendet har nog fått sig en törn här.
2021-06-09 16:41
Fast detta kommer straffa avanza, böter är absolut att vänta. Detta är inte än liten sak... Avanza är ändå Sveriges största börsmäklare och har även börjat bli en seriös bank. Sådant vill man inte förstöra. Det var ju bara några månader sen som de hade en skandal kring det med användarnamn.
Nej jag hoppas de blir straffade för detta misstag, man får inte glömma att Avanza är en rätt så dyr börsmäklare, så nog förväntar jag mig bättre säkerhet.
Redigerades 2021-06-09
Avanza Bank Holding 333 0,91% 255,2 30,49%
Avanza / Hashfilsskickandet är ju helt ointressant / Hashfilsskickandet är ju helt ointressant
2021-06-09 14:51
Jag läser flera "arga" i chatten som tycker det verkar jättejobbigt att Avanza pga handhavandefel har skickat obegripliga hashfiler till FaceBook och som Facebook raderade direkt när Avanza bad om det. Haha vem fan bryr sig. Ytterligare några procent köpläge idag skulle jag säga. Det luriga är ju att börsen på helheten är lite dyr även fast Avanza nu börjar se billig ut.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -