På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

AZA och kraschen

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Tack Sveos 20-03-18 13:44
AZA och kraschen Star 20-03-18 13:12
AZA och kraschen Sveos 20-03-18 12:47
1/1
2020-03-18 13:44
...för svar. Ja, jag är också långsiktig, men det svider rejält nu inte minst eftersom jag ägde några av kraschens extra sura degar.

I vilket fall som helst har jag haft AZA på min bevakningslista och klev in idag med en post.
Avanza / AZA och kraschen / AZA och kraschen
2020-03-18 13:12
Helt rätt att omsättning inkomsterna ökar i turbulenta tider. Det kan komma att bli som att bolaget får ett extra kvartal i år!
På nedsidan finns återupptagna räntesänkningar från Riksbanken som inte bara slår direkt i år utan kanske även pressar hela räntebanan i flera år framöver.
På nedsidan finns även att långsiktig lågkonjunktur leder till en "allmänt tråkig" börs under lång tid, vilket, tillsammans med det faktum att kunderna (privatspararna) kanske även på individnivå pressas av arbetslöshet, fallande bostadspriser och allmänt försämrad framtidstro, leder till att den generella omsättningen på privatsparande minskar under kommande 2 år.

Utmaningen för Avanza är nu att lyckas rätt förstå kundernas situation och tillhandahålla produkter och tjänster som är anpassade till de särskilda behoven under en lågkonjunktur. Det kan handla om obligationsprodukter, rådgivning, bolån, krediter och, framförallt, att Avanza använder sitt starka varumärke som plattform för att börja sprida framtidstro igen.

Själv behåller och köper jag på dessa nivåer, men jag är långsiktig.
Avanza / AZA och kraschen / AZA och kraschen
2020-03-18 12:47
Vad i den här kraschen är egentligen negativt för Avanza? Riskerar de kreditförluster eller är det något annat som jag inte förstår? Inkomsterna borde snarare öka med den ökande mängden affärer.

Ändå slaktas den som alla andra.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -