På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Re spook Hill

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
CCS gjorde Xerclear från början Sitting_Bull 21-05-24 11:25
Kompetens Spook Hill 21-05-24 09:25
Remetinostat + Fluorouracil Sitting_Bull 21-05-24 09:20
Tack Sitting Bull Spook Hill 21-05-23 20:28
Personlig erfarenhet del 2 Sitting_Bull 21-05-22 09:50
Personlig erfarenhet Sitting_Bull 21-05-22 09:50
Tack för svar Rolnor Spook Hill 21-05-21 09:51
Spook Hill rolnor 21-05-21 09:17
CTCL vs SCC stekmästaren 21-05-21 08:20
5,4kr stekmästaren 21-05-21 08:14
Rolnor: några synpunkter om Remetinostat skulle uppskattas Spook Hill 21-05-21 06:46
Tack Mcte och Linc Spook Hill 21-05-20 07:26
Re spook Hill Mcte 21-05-17 11:39
1/1
Medivir / Re spook Hill / CCS gjorde Xerclear från början
2021-05-24 11:25
Jodå CCS var med och utvecklade och tillverkade Xerclear från början men jag tror det upphörde senast när GSK köpte Xerclear för de flesta marknader, deras produkt heter Zoviduo nu och en sån tub finns alltid tilll hands hemma. Om jag ser till hur liknande läkemedel som Efudix fungerar tror jag knappast på OTC, men Remetinostat kanske har en mycket bättre säkerhetsprofil. Sen är jag inte däker på att OTC blir så lönsamt. Priset på förskrivna läkemedel är ju nästan alltid mycket högre och konkurrensen mindre.
Redigerades 2021-05-24
Medivir / Re spook Hill / Kompetens
2021-05-24 09:25
Tack sitting bull. Medivir hade ju tidigare kompetens att göra krämer inom bolaget. CCS i Borlänge. Jag tror att bolaget bara gjorde OTC-produkter, men var de också de som tillverkade herpes-salvan? Skulle man kunna tänka sig Remitinostat som en OTC-produkt? Någon?
Redigerades 2021-05-24
Medivir / Re spook Hill / Remetinostat + Fluorouracil
2021-05-24 09:20
Spook Hill, jag antar att man vill se en lönsam affär efter godkänt läkemedel och kanske finns det fler behandlingsalternativ på hudmarknaden, men det är en gissning. Resultaten är hur som helst lovande och vi talar om en tyvärr växande marknad p g a ökad exponering mot solen.
PS. Omsättningen för Efudix/Efudex skall nog vara 70 MUSD för Fluorouracil inkl generika, bra ändå.
Medivir / Re spook Hill / Tack Sitting Bull
2021-05-23 20:28
Uppskattar din kommentar mycket. Jag kommer att testa några "leverfläckar" efter min andra spruta. Har du någon uppfattning om varför Remitinostat verkar så svår att utlicensiera. Min tanke är att studier på hudcancer borde vara mycket billigare än cancer i organ och resultaten synliga mycket snabbare...
Medivir / Re spook Hill / Personlig erfarenhet del 2
2021-05-22 09:50
Kan tillägga att det finns andra behandlingsformer för förstadiet, bl a att man fryser bort fläckarna, men kräm lär vara effektivare.
Redigerades 2021-05-22
Medivir / Re spook Hill / Personlig erfarenhet
2021-05-22 09:50
Jag har egen erfarenhet av området och har förstås läst på en del, men kan inte bedöma möjligheter eller marknaden i siffror. Jag behandlades själv för 5 år sedan för aktinisk keratos, som är ett förstadium till skivepitalcancer. Läkemedlet hette Efudix/Efudex och är baserat på 5-fluorouracil, en substans som har över 60 år på nacken. Den gav obehagliga sår i ansiktet under behandlingen och en tid därefter men huden återställdes sedan. Jag vet inte om det kan kallas en allergisk reaktion utan cellerna på de lokala fläckarna och runtomkring löses upp, men friska hudceller påverkades mycket litet. Därför måste jag som du säger rolnor komplettera med kortison. Jag tror inte det idag finns någon behandling som inte ger sådana lokala bieffekter och även om det var mindre roligt, så tar nog de flesta den tillfälliga påverkan för att få stopp på progressionen. Det finns många generika med 5-fluorouracil och bara Efudix omsatte 70 MUSD per år 2019 och ökar 10% per år, så marknaden är helt klart jättestor. Det blir spännande att följa utvecklingen.
Redigerades 2021-05-22
Medivir / Re spook Hill / Tack för svar Rolnor
2021-05-21 09:51
Mina lite äldre vänner (framförallt golfare) har börjat ta bort hudcancer. Vore intressant att se bilder från dagens publicerade studier. Hur ser det egentligen ut efter en framgångsrik behandling med Rem.

Vore kul om Medivir lyckades ta ännu en kräm till marknaden, men Rem. verkar väldigt svårutlicensierad. Ingen aning varför så är fallet.
Medivir / Re spook Hill / Spook Hill
2021-05-21 09:17
Inte egentligen. Lite synd att man får denna allergiska reaktion, undras om man kan motverka den med t.ex. kortison?? Faan vad kul, vi skriker nu efter bra klinikdata!!!
Medivir / Re spook Hill / CTCL vs SCC
2021-05-21 08:20
Jag blandar ihop marknaden för CTCL (som har NPV 5,4kr) med SCC (som är inte med i Redeyes analys alls. Blir intressant att höra hur mycket marknaden för SCC är värd.
2021-05-21 08:14
Redeye beräknar NPV för Remetinostat till 5,4kr (vs t ex 7,9kr för MIV-818) med 45% chans för godkännande. Nu med framgångsrik fas 2 måste det vara mycket högre än 45%.
Medivir / Re spook Hill / Rolnor: några synpunkter om Remetinostat skulle uppskattas
2021-05-21 06:46
efter dagens positiva pm. Kan du något om hudcancer?

https://www.medivir.com/our-projects/projects-for-licensing/remetinostat

Vänligen
Medivir / Re spook Hill / Tack Mcte och Linc
2021-05-20 07:26
...eller att Gilead, som är mer proaktiva tar kontakt med medivir.

Såg att Linc nu är på väg att noteras: "Life science-investeraren Linc genomför en nyintroduktion på Nasdaq Stockholm. Första handelsdag blir den 28 maj. Aktien ska handlas med kortnamnet LINC. Teckningskursen sätts i intervallet 56 till 73 kronor per aktie. Det framgår av ett pressmeddelande." Finwire.
Medivir / Re spook Hill / Re spook Hill
2021-05-17 11:39
Håller med dig att Medivir kunde visa lite mer intresse för detta och komma med ett positivt uttalande.
Ditt tidigare förslag att Medivir tar kontakt med Gilead som verkligen är aktiva med sina preparat vore häftigt!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -