På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Kursen och anledningar till den bedrövliga utvecklingen.

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Kursen och anledningar till den bedrövliga utvecklingen. xelom 21-09-16 18:35
1/1
Oasmia Pharmaceutical / Kursen och anledningar till den bedrövliga utvecklingen. / Kursen och anledningar till den bedrövliga utvecklingen.
2021-09-16 18:35
Jag tror i likhet med Abrakadabra att vi kan vara nära botten nu. Helt säker är jag dock inte. Även om vi ökat några ören de senaste två dagarna under relativt låg omsättning så har vi har ändå sett en nedgång med drygt 6 % den senaste veckan. Det förefaller mycket svårt att köpa upp kursen, även vid stora köp. Två exempel: När kursen idag nådde 2,60 så lades genast ca 60 000 billigare aktier ut på säljsidan. Detta är ett återkommande fenomen i Oasmia och effektivt för att hindra en kursökning. När någon på Nordea nettoköpte 750 000 aktier den 30 aug på en total omsättning av ca 1,5 milj aktier så höjde detta stora köp bara kursen med 2 öre. Säljarna var alltför lyckliga av att kunna bli av med lite större poster till ungefär oförändrad kurs. Har lite svårt att tro att sentimentet kring aktien kommer att ändra sig väsentligt på kort sikt (läs under hösten) såvida vi inte får klart positiva nyheter och då helst med pekuniär innebörd för bolaget. Hur mycket tyder på det? Däremot kan 2022 bli ett år då det vänder förutsatt att Apealea visar sig vara kommersiellt gångbart. En viktig anledning till nuvarande kurs är förmodligen att många investerare tvivlar på det. Jag väljer att satsa på att så blir fallet och ligger tills vidare kvar med resten av mitt innehav. Jag skriver resten eftersom jag deltog fullt ut och lite till i den senaste emissionen och kunde dubblera mitt innehav för drygt 2 kr. Sålde sedan av dessa emissionsaktier kring 7 - 8 kr och gjorde därmed en så bra vinst att jag inte förlorar på Oasmia även om kursen skulle hamna på 0. Timingen för att köpa eller sälja är ofta viktigare än själva kursutvecklingen. Sitter därför bredd med köpknappen om/när det vänder. Förhoppningsvis blir det under 2022.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -