På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Några svar.

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Jadu Anef ValNöt 21-06-04 09:16
Pessimismens fader :) Anef 21-06-04 08:59
Castor Biobio 21-06-03 20:30
Intressant läsning :) Mental Midget 21-06-03 10:59
Några svar. CastorTroy 21-06-03 09:26
1/1
2021-06-04 09:16
Den här niobio eller fredagsbio är en gåta för mig! Liknar en gammal gubbe som kikar genom fönstret och kommentera vad grannarna gör 😀😀. Man får ta hans kommentarer med ro.😀😀.
Solen skiner. Trevlig helg.
Oasmia Pharmaceutical / Några svar. / Pessimismens fader :)
2021-06-04 08:59
Att jämföra Castor med Bio är som att jämföra ett riktigt transportfordon (Castor) och en trampbil (Bio). 😀

Bios bio:
En optimist ser alltid ett ljus där det inte finns, och pessimisten Bio försöker alltid att släcka det. 😊
Redigerades 2021-06-04
2021-06-03 20:30
Jag är verkligen imponerad av slutledningsförmågan och faktakunskaper i dina senaste inlägg. Jag rekommenderar alla aktieägare här på forumet att ta dina tankar till sig (även filosofen).

Att du fortfarande ligger kvar med ditt relativt stora innehav är för mig en gåta (jag vet, har ifrågasatt detta bakåt i tiden). Finns det ett kort svar som du kan delge oss?

Trevlig sommarkväll!
Oasmia Pharmaceutical / Några svar. / Intressant läsning :)
2021-06-03 10:59
För mig som precis börjat med aktier och inte haft oasmia i mer än typ 4-5 månader nu, så har det varit lite svårt att hänga med på vad som är i görningen eftersom att nyheter eller info kommer väldigt sällan här har jag märkt.

Uppskattas stort @CastorTroy
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Oasmia Pharmaceutical 2,138 -5,31% 3,07 -30,36%
2021-06-03 09:26
Jocke:
Om du räknar ser du att det är 31 personer inkl ordf och vise ordf.
Experterna är co-opted och inte med om de inte behövs specifikt utlåtande.
Så då tyckte jag att 30 var mer närmre verkligheten än 40, särskilt som jag tror det är sällan det är komplett uppslutning.

Angående försening och studier är det väl Docetaxel som ska starta i Juni? Dvs den som FM i Jan sa "this quarter"
Apealea studierna som annonserats i H1 har vi ju inte hört någonting alls om än så att de ska starta rekrytering inom 4 veckor när man inte ens presenterat urval och design ser jag som osannolikt.
Jag tycker inte att 1-2 månader är avgörande i längden och man kanske kan bli klar i utsatt tid oavsett men det vore skönt om någonting någonsin kom på utsatt tid eller inte alltid i "sista sekund". Hittills har ju ingenting överraskat positivt tidsmässigt med Inceptuaavtal, FDA, Nordenförsäljning osv. Det är därför jag är försiktigt skeptisk till att studierna plötsligt ska bli klara snabbare än väntat i de tidsintervall som annonserats. FM sa väl exempelvis att Docetaxel kan bli klar nästa år men infon på clinical.org säger sommaren 2023. Om allt hittills hade flytit på problemfritt hade jag inte haft anledning att tvivla men just nu försöker jag vara mer realistisk än optimistisk.
Samma anledning som jag tycker tidslinjerna för försäljning av Apealea i US 2024 låter svårt.

Blaster:
Förstår vad du menar men håller inte med om att jag bara kommenterar negativa saker.
Senast förra veckan så noterade jag ju att HLB skriver att kommersialisering pågår i Sydamerika vilket ingen hört eller vet så det borde ses som "positiv överraskning", igår skrev jag att det är positivt att de är optimistska om tidsplanen samt avser söka accelerated approval för Cantrixil.
Andra positiva saker jag skrivit om nyligen är potentialen och marknaden för Docetaxel Micellar.

Jag är aktieägare ja men den enda stora triggern jag ser i närtid som kan ge långvarig uppvärdering är en avknoppning av AdvaVet med regelrätt försäljning och rejäl köpeskilling som kan säkra kassan och finansiera såväl Cantrixilstudien som ytterligare förvärv.

Som sagts tidigare kommer det krävas ytterligare ett par 100-200 miljoner närmaste 2 åren för studien och för att kunna exekvera förvärvsstrategin. Jag vill inte se det finansieras med RE, FE eller betalning av aktier på denna låga kurs.

Jag tror att PM om godkännande och försäljningsstart i Tyskland eller annan EU-marknad kan lyfta kursen men att risken är stor att den senare faller tillbaka som det historiska mönstret och att långvarig uppvärdering kräver snabb organisk tillväxt Q-Q så man ser att klinikerna som börjat använda Apealea ser fördelarna och väljer att fortsätta och behandla fler patienter med det.
Kanske PM om försäljning i Saudi som kan ses som positivt men har för mig att MENA som helhet är 2% av världsmarknaden så förväntningarna på betydande intäkter är låga.

Studierna som redan är kända och där inga resultat kommer presenteras närmaste 18 månaderna tror jag inte kommer tillföra något värde eller att folk rusar in i aktien förrän resultatet presenteras. Dock finns en risk att någonting negativt händer innan de avslutas som gör att de måste pausas eller avbrytas om någon oförklarlig eller allvarlig komplikation uppstår vilket vore förödande för kursen.

Jag tror att partner för Latam och Asien kommer presenteras men att försäljning är år fram i tiden där och att det nyheten kommer ha modest inverkan på kursen om ingenting annat överraskar positivt.

Licensiering om Xr17 vore en bonus då det har uppenbara brister i nuläget, samtidigt kan de ju köra en right to access variant där någon nu påbörjar implementering och utveckling med XR17 men när Oasmia lyckats förbättra och utveckla XR18 så får de tillgång till den istället. Lär ju ändå vara några år från ett en licensdeal tills produkten eventuellt når marknaden.

Redigerades 2021-06-03

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -