På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Kommer det ens finnas täckning?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Tveksamt CastorTroy 21-03-24 20:09
Crazy Jocke33 21-03-24 20:06
Re: Jocke CrazyTrader 21-03-24 20:01
Kostnad Jocke33 21-03-24 19:52
Kommer det ens finnas täckning? Mauro 21-03-24 19:32
1/1
2021-03-24 20:09
Det där tror jag inte inkluderas i denna dom som endast handlar om rättigheterna till patentet.

Det där inkluderas väl i den andra stämningen mot gamla styrelsen istället?

Oavsett så kommer ju Oasmia antagligen inte någonsin få några pengar från Julian, Ardenia eller liknande om de vinner ett stort skadestånd då Bolaget är tomt och han gissningsvis skrivit över tillgångar på fru och barn. Dessutom ska väl kronofogden försöka driva in pengarna och jag vet av egen erfarenhet vilken hastighet det brukar gå i.

Tror nog man bara kan ha förhoppning på symbolisk/moralisk vinst för Oasmia men att inga eller små medel kommer kunna tillföras Oasmia i händelse av vinst och skadestånd.
2021-03-24 20:06
Jo men de kostnaderna / skadeståndet hör nog inte till skiljedomen. Men jag vet inte
2021-03-24 20:01
Saxat från Bokslutskommuniké för räkenskapsåret 1 maj 2017 – 30 april 2018

Frågan är om det inte blir lite högre kostnad?

Med tanke på att Ardenia fakturerat Oasmia för kostnader som Oasmia egentligen inte skulle haft...

"Ardenia Investment Ltd, som kontrolleras till lika delar av Oasmias grundare Bo Cederstrand och Julian Aleksov, är registrerade som sökande respektive innehavare av de patent som ligger till grund för Oasmias verksamhet. Genom ett avtal mellan Ardenia och Oasmia har rättigheterna till dessa patent överförts till Oasmia. Under året har Ardenia till Oasmia vidarefakturerat förvaltningskostnader för dessa patent, uppgående till 1 524 tkr (1 371). Nya patenträttigheter som förlänger skyddet av XR17 med ytterligare 8 år till 2036, har under året förvärvats för 10 550 tkr."

Allt gott/
C
2021-03-24 19:52
Skiljedomen kostar sannolikt 2-5msek: https://sccinstitute.se/vara-tjanster/kostnadskalkylator/

Sedan tillkommer ju kanske 1m med egna och andras advokater.
Oasmia Pharmaceutical / Kommer det ens finnas täckning? / Kommer det ens finnas täckning?
2021-03-24 19:32
Finns det pengar i ardenia?

Tveksamt?

Men skit samma han e finito el pajaso Julio

De är bara bonus om dom kommer in på kontot. Jag tycker segern i sig är glädje och viktig i bygget av oasmia 2.0 för att ta steg för steg till ett vinstdrivande power hous 😎

Skål🍷

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -