På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Temporary bans on shorting in several European contries

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Root, hur vet du Framtiden 21-02-10 16:39
Nu är proffsen inne och köper🤝🚀 Root 21-02-10 12:48
Oasmias egna lilla grinch Anef 21-02-10 12:38
re Grydén Abrakadabra 21-02-10 12:03
re stiftet gryden 21-02-10 11:41
He he jag har inte uppfunnit spåkulan än😅 Root 21-02-10 11:28
re: gryden stiftet 21-02-10 11:28
Re Root EarlyRet 21-02-10 11:25
Håller med amazing 21-02-10 11:23
re EarlyRet gryden 21-02-10 11:22
EarlyRet Root 21-02-10 11:20
re amazing gryden 21-02-10 11:19
Det dröjer många år innan det händer något i USA EarlyRet 21-02-10 11:17
Tack där kom förklaringen amazing 21-02-10 11:17
re Abrakadabra gryden 21-02-10 11:12
1/2 »
2021-02-10 12:48
Jag stressade in sista miljonen på kurs 5,00🙃

2021-02-10 12:38
”Grinchen är grön och hårig och har en cynisk inställning till livet. Det är en enstöring och ogillar folk som umgås och har det trevligt. Allra mest avskyr det den största högtiden av dem alla i den närliggande byn Vemdalen (Whoville), nämligen Oasmia. Boken berättar om hur Grinchen vill "stjäla" Oasmia från byborna, det vill säga ta ifrån dem allt som är typiskt gott för Oasmia för att därigenom hindra dem från att fira glädjen.”
2021-02-10 12:03
Tack för ett vettigt svar. Du känner inte att just "fool me once, fool me twice" etc hör ihop med gamla styrelsen vars primära uppgift just var att lura sina aktieägare under mer eller mindre hela sitt styre. Så till den grad att dom behövdes avsättas med våld. Jag har en bild av att den gamla skiten mer eller mindre bör vara historia snart och tror "det nya Oasmia" jobbar mer för oss aktieägare och bolaget än för att sko sin egen plånbok på diverse skumrask vis.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Oasmia Pharmaceutical 2,998 23,83% 3,7 -18,97%
2021-02-10 11:41
Tack för de fina orden , du har höga tankar om mig 😊

Men jag är ingen expert, jag skriver bara vad jag tycker, precis som alla andra, många tycker uppenbarligen att det är jobbigt. Jag är gärna djävulens advokat, det var jag även då jag själv hade Oasmia som mitt största innehav. Och även om jag inte är någon expert så har jag väl lite koll på läget och Oasmias historia då jag har varit med ganska länge. Ofta skriver jag saker då jag känner att jag har något att bidra med, om jag läser något som jag vet inte stämmer t.ex., då ligger det väl i allas intresse att få korrekt information tänker jag, det ligger ingen positiv eller negativ värdering i det, det bara är vad det är.

Och det stämmer att jag har ändrat min syn på Oasmia, och jag har ett högt GAV på de få aktier jag har kvar. Jag har gjort många vurpor i Oasmia, i efterhand finns det otaliga lägen då jag borde ha sålt eller köpt, men i slutänden kom jag faktiskt ut på fötter och har gjort vinst om man summerar alla mina år i Oasmia.

Oasmia var lite som talesättet, "fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me" för mig - och jag lät mig luras i flera år, jag vet inte hur många kvartalsrapporter jag läst där det varje gång lovas guld och gröna skogar om man bara väntar liiiiite till. Till slut får man bita i det sura äpplet och omvärdera, det gjorde jag till slut, och det har jag inte ångrat en sekund. Så nu sitter jag vid sidan och följer Oasmia, för jag tycker fortfarande att det är ett intressant bolag.

Jag ser dock ingen anledning att köpa Oasmia just nu, jag tycker inte att aktien är billig givet rådande läge.
Redigerades 2021-02-10
Oasmia Pharmaceutical / Temporary bans on shorting in several European contries / He he jag har inte uppfunnit spåkulan än😅
2021-02-10 11:28
Men i all denna pengar focuserande värld vi lever i, så får vi inte glömma om dom lyckas så kan det ju hjälpa någon av oss i framtiden
För cancer är en hemsk sjukdom.
Ta hand om er och håll er friska 🙏🌹
2021-02-10 11:28
Men visst är det märkligt att du "gryden" hela tiden ska försöka vara saklig men med en bitterhet som lyser igenom i varje inlägg och detta gör du på ett lite kryptiskt sätt så att det ska framgå att något är problematiskt och helt åt helvete. Om jag förstår rätt så har du förmodligen gjort en riktig vurpa med dina aktier och med ditt skrivande vill du försöka få andra att göra likadant. Mitt råd är i stället att inte sälja en enda aktie, det kommer att vända.
Du har tidigare omtalat att du har ett väldigt högt gav men bara några få aktier. Skulle det inte vara lämpligt om du köpte in dig när vi ligger så lågt eller vara tyst genom att låta bli att skriva och hoppas på att kursen ska gå upp? Hur kunde du överhuvudtaget köpa så jävla galet, du som vill försöka framstå som en riktig expert och vill göra sken av att vara en så duktig och påläst ?
Redigerades 2021-02-10
2021-02-10 11:25
Så håller du med om vad jag skrev eller inte? Eller är du för osäker på din investering för att svara?

Edit. Min rubrik tycker jag rätt väl fångar det viktiga.i frågan!
Redigerades 2021-02-10
2021-02-10 11:23
Jag håller absolut med dig men i ditt agerande är det så påtagligt vad du vill åstadkomma och det är ju lite sorgligt hur skribenter som du, biobio m.f orkar hålla på med denna agenda.

Nog om detta. Vi får se vem som vinner i längden :-) :-)
Oasmia Pharmaceutical 2,998 23,83% 3,71 -19,19%
2021-02-10 11:22
Inte första gången fakta skapar upprörde känslor gentemot budbäraren på detta forum, inte sista heller skulle jag gissa.
Redigerades 2021-02-10
2021-02-10 11:20
Din feta rubrik avslöjar din agenda.
Men vad vi än skriver här är det Oasmia som visar vägen🤝🚀
2021-02-10 11:19
Så kan man ju resonera om man tror att positiva eller negativa åsikter och vinklingar här på forumet är kurspåverkande, det tror dock inte jag. Även detta har jag förklarat tidigare, så återigen, läs mina historiska inlägg om du finner intresset.
Redigerades 2021-02-10
Oasmia Pharmaceutical / Temporary bans on shorting in several European contries / Det dröjer många år innan det händer något i USA
2021-02-10 11:17
Det kanske blir bra ändå vem vet, men mycket kan hända innan dess. Och pengar idag är ju bättre än.pengar om fem år för de flesta.

Att det skulle bli så här visste väl inte Elevar när de skrev kontrakt, precis som Gryden skrev. Och det beror som sagt inte på Corona. Så varför bli så upprörd?
2021-02-10 11:17
Då förstår jag varför du är så bitter och negativ. Självklart är du intresserad att komma tillbaka in i Oasmia och det vore ju då mycket olyckligt om marknaden skulle vara positiv till aktien och "köra" upp den. Det skulle ju bli dyrare för dig att när du väl vill köpa tillbaka dina aktier.
Ditt försök att hålla nere aktien tills du är redo att återköpa kommer dock inte fungera. :-) :-)
Oasmia Pharmaceutical 2,998 23,83% 3,71 -19,19%
2021-02-10 11:12
Tack för tipset, men jag viktade över från Oasmia till Evolution för snart två år sedan, inget beslut jag direkt ångrar. Men jag fortsätter att bevaka Oasmia, det kanske kommer en anledning att vikta tillbaka till Oasmia en vacker dag, och den dagen vill jag inte missa i sådana fall.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -