På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Vad säger proffsen???

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Ställning till bud pinchas 21-09-26 15:26
BiotechInvest unia 21-09-23 14:17
Angående budet BiotechInvest 21-09-23 10:33
Inget proffs muzzex 21-09-22 18:38
Vad säger proffsen??? benedikt 21-09-22 15:27
1/1
Biovitrum / Vad säger proffsen??? / Ställning till bud
2021-09-26 15:26
Avanza har ännu inte gjort det möjligt att svara på bud. Kommer antagligen i kommande vecka. Intressant att få veta hur många som har tagit ställning till budet . Det fodras 90% som accepterar budet så det fodras att de större ägarna säger ja. Inte säkert att aktien stiger ifall man inte når 90% alt det kommer ett nytt bud
Redigerades 2021-09-26
2021-09-23 14:17
Ganska bra sammanfattning tycker jag.
Biovitrum / Vad säger proffsen??? / Angående budet
2021-09-23 10:33
Vi har redan nu sett att aktier har bytt händer men fortfarande har man långt ifrån en majoritet för att det ska bli en affär. Varför är det så många som inte släpper sina aktier? Enkelt för att alla tror på ett nytt bud. Kostar just nu 3kr att vara med men har möjlighet till att öka ganska rejält per aktie..

Vad jag själv tycker om budet och situationen är uppenbar. Jag lämnar inte mina aktier för 235sek.
2021-09-22 18:38
Jag är inget proffs men tänker så här.
Jag avvaktar med att ta ställning till budet ända tills sista dagen. Man kan väl oftast svara nu men ändra senare om man hellre vill det.
Kommer det nya bud så tackar man nej till budet på 235kr och accepterar det nya högre budet.
Kommer det inga nya bud innan fristen så kommer det inga nya bud senare heller. Åtminstone inte inom en snar framtid.
I så fall accepterar jag budet på 235kr. Alternativt faller nog kursen under budkurs om budet faller.
Jag behåller mina aktier. Ser 235kr som nedsida (även om budet kan falla) och en potentiell uppsida som är värd att ”betala” lite för.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Swedish Orphan Biovitrum 171,5 -24,32% 239,1 -28,27%
Biovitrum / Vad säger proffsen??? / Vad säger proffsen???
2021-09-22 15:27
Kan någon sammanfatta vad proffsen säger om hur man skall hantera budet?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -