På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

God afton !

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
grill jjie 21-04-07 12:13
jjie Grillspett 21-04-07 11:26
vt jjie 21-04-07 11:14
Aprilväder på Börsvalla? JC75 21-04-07 08:42
God afton ! Vlad Tepes 21-04-06 21:33
1/1
Index / God afton ! / grill
2021-04-07 12:13
40% då? 35? :)
omöjligt att säga. jag upplever att min depå går upp men eftersom allt går upp (inflation) så är det svårt att veta om jag blir rikare, och lika svårt att försöka förstå vilka risker jag är exponerad för. Men det som är säkert är att jag blir FATTIGARE om jag inte lämnar över varenda cent till Mr. Market.

på tal om inflation, regeringar påstår att det inte finns. men vet du vad en papperstidning kostar? är ett antal år sedan jag köpte, men idag är det 4 ggr mer än jag mindes sedan sist. Igår läste jag en statistik att bostäder hade stigit med nästan 20% det senaste året. Men nej, inflation är lika med noll.
Index / God afton ! / jjie
2021-04-07 11:26
Frågan är om det kommer en nedgång mellan ~nu och juni eller om det kommer en nedgång i augusti....

50% upp på 3 månader ser jag inte riktigt komma.......
2021-04-07 11:14
jag tror att det vore svårt att hitta en depå som INTE stigit kraftigt den senaste tiden. Mars var en av de "bästa" månaderna min depå har varit med om någonsin. Och vart leder allt detta? jo -> rakt igenom golvet, så småningom :) Tills dess kan det lätt kosta 50% om man hoppar av tåget 1-3 månader för tidigt. FOMO..
Index / God afton ! / Aprilväder på Börsvalla?
2021-04-07 08:42
Otroligt vilken styrka och uthållighet det tycks vara i denna uppgång från Corona-botten förra våren. Jag har kortare perioder gått (mer eller mindre) likvid tre gånger sedan i höstas, men varje gång fått konstatera att jag missbedömt läget och varit fel ute tidsmässigt. När jag nu återigen funderar på att börja dra ner på aktieinnehaven, samtidigt som mycket fortfarande peka uppåt, undrar jag om det är en svart svan eller ett inlägg från Randomwalk som jag bäst ska hålla utkik efter 😅

April brukar historiskt vara en stark månad (utdelningar och uppgång) men finns det något som talar för att vi får aprilväder på Börsvalla också?.. Det återstår att se.

Önskar alla på forumet en riktigt trevlig handelsdag
Index / God afton ! / God afton !
2021-04-06 21:33
Vilket enormt magnificent rally i depåerna idag. Man bugar och man bockar :) Såg även under dagen att när OMX låg på minus så var det bra plus med många aktier på flera % plus redan då.

Hoppas det går bra för eder alla !

Med vänliga hälsningar

Vlad Tepes

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -