På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Hyundai Nexo!

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
...vidare.. catwoman 21-09-23 14:11
Bra catwoman Bonjour 21-09-23 14:02
...ny text.. catwoman 21-09-23 13:35
Tackar!!! Lasse_O 21-09-22 10:33
Lasse....Översättning Impact2017 21-09-22 10:25
Någon som kan översätta Lasse_O 21-09-21 14:39
Valla, Om inte den artikeln höjer kursen kala 21-09-21 13:48
Sviestad motorbana menar du Doctus 21-09-21 12:49
Bra bekräftelse Doctus 21-09-21 12:44
Just nu…Cell impact är värt 2.4 miljarder IC värt 0,84 FNORKKEN 21-09-21 12:42
Hyundai Nexo! valla 21-09-21 11:37
1/1
2021-09-23 14:11
Jag kan ju bara tala för mig själv, men förstår till exempel inte alls varför man skall haka upp sig så otroligt mycket på nuvarande modell Nexo.

Det kommer att komma många vätgasmodeller av olika slag.
Och jag räknar ju självklart med att man belägger med Impact Coatings material och metod.
Det är ju det man jobbar på och med, för fullt.!!

Och vad gäller sex personer, eller etthundrasex personer för den delen, svenskar och / eller koreaner..
Det är självklart resultatet som räknas !
I alla fall för mig, ju snabbare desto bättre förstås..

Jag förväntar mig ett fantastiskt resultat, därav min investering i bolaget.
Men de är experterna som gör jobbet.
Jag har fått, valt och frivilligt tagit möjligheten att vara aktieägare.
Inhämtar jättegärna information om vad de gör, men "lägger mig inte i" exakt hur många, och vem som gör exakt vad...

.........

Den uppdaterade texten blev ju förresten ännu bättre:
Tex hänvisar man ju till många bilmodeller, inte enbart Nexon..

Och vad det gäller "de sex" kan man ju bara spåna att man kanske menat inklusive Hyundais medarbetare, en vild gissning bara...
(För det är ju förstås inte så att det bara sitter in stackars impactare ensam pulandes i en vrå, med en genombrottsteknologi för hela världen...;)
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Bra catwoman
2021-09-23 14:02
Det ser fina fisken ut, det är bara att avvakta resan upp för det kommer det att bli, inte konstigt att insider köper. Hyundais val kommer säkert smitta av sig till andra tillverkare vilket kommer ge en snöbollseffekt.
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / ...ny text..
2021-09-23 13:35
Ser att texten i koreanska artikeln nu är ändrad på flera ställen.
Mer neutral.
Anser att dessa detaljer är någon form av missförstånd, feltolkningar, felöversättningar eller liknande.., som blivit en storm i ett vattenglas.
Självklart skall rätt vara rätt !!
MEN, all denna "panik" på en väldigt, väldigt efterlängtad god, positiv artikel för Impact Coatings (äntligen !) lär definitivt EJ mynna ut i ett öppnare, mer synligt, modigt Impact Coatings..
Tyvärr snarare tvärt om.
.......................................................

Artikeln idag:

""Hyundai Motor Company has begun co-development of ceramic coatings for hydrogen fuel-cell separator plates with Swedish firm Impact Coatings, TheElec has learned.

The move was being done to cut the cost of hydrogen fuel cell vehicles, such as the Hyundai Motor’s Nexo.

Using ceramic coatings could cut the cost of the separator plate component and improve its durability.

Impact Coatings has the technology to turn ceramic into a gaseous form to ensure a thin coating on surfaces.

Hyundai Motors had acquired a 10% stake in the Swedish firm back in 2019.

The South Korean automobile giant is aiming to make the price of hydrogen fuel-cell cars level with that of electric vehicles.

The Swedish headquarters of Impact Coatings had sent staff to its South Korean subsidiary for the development of the separator plate.

Separator plates accounts for up to 25% of the cost of manufacturing a hydrogen fuel-cell vehicle.

저작권자 © THE ELEC, Korea Electronics Industry Media 무단전재 및 재배포 금지

Yang Tae Hoon
다른기사 보기

출처 : THE ELEC, Korea Electronics Industry Media(http://thelec.net)""
........................................................

Nu tex;

¤ "..such as the Hyundai Motor’s Nexo.."
¤ "..cut the cost of the separator plate component and improve its durability.."
¤ "..Impact Coatings had sent staff to its South Korean subsidiary.."

.......................................................

Som sagt, rätt skall självklart vara rätt, alla gånger!
Men, kanske värt att tänka till och fundera över hur det faktiskt kan skada Impact Coatings, att blåsa upp små detaljer på detta vis...

Det gynnar väl ingen som har ärliga avsikter.

Själv blev jag fantastiskt glad över att äntligen få läsa en så positiv artikel, och är fortfarande glad !!

Nu väntar jag på att svensk press också skall vakna...
Och värderingen, dvs tresiffrig kurs.

2021-09-22 10:33
Då borde man gå ut med att man har skickat sex ingenjörer till Hyundai och att man är med i NEXON 2021 års modell så ut med det.
Redigerades 2021-09-22
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Lasse....Översättning
2021-09-22 10:25
Hyundai samutvecklar väteseparatorplatta med Impact Coatings

Hyundai Mobis, en bilkomponent som är ansluten till Hyundai Motor Company, har påbörjat samutveckling av keramisk beläggning av vätebränslecellseparatorplatta med det svenska företaget Impact Coatings, har TheElec lärt sig.

Flytten gjordes för att sänka kostnaden för Hyundai Motors Nexo vätgasbränslecellfordon.

Nuvarande separatorplattor använder guldbeläggning, men keramik kan istället sänka kostnaden för komponenten med upp till 95%, säger en talesperson för Impact Coatings.
Impact Coatings har tekniken för att göra keramik till gasform för att täcka dem tunt på ytor.

Hyundai Motor hade förvärvat en 10% -andel i det svenska företaget redan 2019.

Den sydkoreanska biljätten siktar på att få priserna på vätebränslecellbilar att vara i nivå med elfordon, säger talesmannen.

Svenska huvudkontoret för Impact Coatings hade skickat sex ingenjörer till sitt sydkoreanska dotterbolag för utvecklingen av separatorplattan, tillade de.

Separatorplattan står för upp till 25% av kostnaden för tillverkning av ett vätebränslecellfordon.
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Någon som kan översätta
2021-09-21 14:39
Till svenska tack!!!!
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Valla, Om inte den artikeln höjer kursen
2021-09-21 13:48
då finns det inte mycket att göra.

Det är ät den bekräftelsen vi saknat.
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Sviestad motorbana menar du
2021-09-21 12:49
Mantorp ligger i Mjölby om än nästintill kommungränsen till Linköping.

Och vad gäller kursen har jag ingen förståelse till att Cell Impact är högre värderat och då beror det inte på att Cell Impact skulle vara för högt värderat.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,76 -4,04% 14,92 -7,77%
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Bra bekräftelse
2021-09-21 12:44
Framförallt en bra bekräftelse på att Impact Coatings är med i kommande modeller. Bara en tidsfråga innan rejäla beställningar kommer och dagens löjliga kurs är ett minne blott.
Impact Coatings 13,76 -4,04% 14,82 -7,15%
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Just nu…Cell impact är värt 2.4 miljarder IC värt 0,84
2021-09-21 12:42
I princip samma siffror och potential i övrigt.
Kanske är Karlskoga bättre för de har Gelleråsen raceway o Linköping Mantorp Park.
Alla vet ju att Gelleråsen är mycket roligare att köra
Impact Coatings 13,76 -4,04% 14,82 -7,15%
Impact Coatings / Hyundai Nexo! / Hyundai Nexo!
2021-09-21 11:37
samt sänka kostnader med 95% med Ceramic Maxphase..

http://www.thelec.net/news/articleView.html?idxno=3378

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -