På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G!

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Klart att ledningen är påverkad av kursfallet. kala 21-09-14 11:48
Insider köp StaffanT 21-09-14 09:30
Antalet AVA ägare minskar stadigt dag för dag. kala 21-09-14 08:42
Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G! Alitc 21-09-12 15:12
1/1
2021-09-14 11:48
Det är ett halvår sedan de prånglade ut 5M aktier för 25 kr styck.

Jag vet inget om vad de förespeglade köparna, men inte var det 10 kr ner på ett halvår.
Både den misslyckade NE och deras småköp var försök att lyfta aktien.

Nu får ve se deras plan C.

Handlandet sista tiden gör mig lite konfunderad.
2021-09-14 09:30
Av vilken anledning skulle insiders köpa för att hålla kursen uppe och vad vinner dom på det?
Kassan är proppfull så man behöver inte "småspararna i en kommande NE.
Jag däremot tror att köpet kom nu för att det "äntligen" fanns ett läge.
Det är först nu som man kan sammanstråla med sina kunder och gå igenom de offerter som man har haft ute under pandemin.
Så alla dessa mässor som nu är i antågande är de verkliga möjligheterna att skaka hand och ta in nya ordrar.

2021-09-14 08:42
Jag tror att ledningens småköp var gjorda för att hålla kvar småspararna. När det inte räckte förväntar jag mig att de att kommer med något mer.

Det är inte bra att förtroendet sjunker för mycket. Även kunderna läser av hur företaget uppfattas, och det borde ledningen fatta.
Redigerades 2021-09-14
Impact Coatings / Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G! / Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G!
2021-09-12 15:12
Fantastiskt roligt att se att mässorna äntligen är igång och att världen åter snurrar på!
På IAA var det Hyundai och Faurecia som stod för framtiden och verkligen visade var framtiden ligger! Titta på deras presentationer (lägger in dem här) och man förstår att vi inte är långt ifrån! Faurecia är förresten snart Impacts största kund eftersom man är ägare av både Symbio och Hella!
Hyundai skruvar upp tempot och kommer med stor sannolikhet att dra igång sitt "Vätgassamhälle" snabbare än man förväntat sig och Faurecia hänger verkligen på. Dessutom jobbar båda med självkörande bilar så både radar och radomer kommer att slå bra ut hos dessa bolag (perfekt även för Gapwaves, som delägs av Hella dvs Faurecia!!!)!
Innan 2030 kommer Hyundai att tillverka minimum 700 000 vätgasfordon per år, vilket innebär att det ska beläggas 420 000 000 plattor (snitt 600 plattor / stack). Detta har vi skrivit mycket om, men det som var fantastiskt förra veckan var att Impact var på mässa i SydKorea OCH presenterade sig öppet som partner till Hyundai! Detta är oerhört viktigt och en kraftig signal till marknaden!
Nästa vecka är det Stuttgart som gäller men efter det blir jag mycket förvånad om det inte dyker upp nya order, för det börjar "brinna" i knutarna för att hinna med!

En sak till som jag vill kommentera är det otroliga i att sedan Symbio ordern kom, har antalet AVA ägare minskat med 371. Inget konstigt med det, valet för var och en står fritt. Det märkliga är att AVA har NETTOKÖPT 282780 aktier trots detta. Med tanke på att ett AVA konto har strax över 650 aktier/ konto innebär detta att någonstans är ökningen bland befintliga AVA konto ÖVER 500 000 aktier! Fullständigt övertygad om att Visio utförsäljningen var betald och att dessa aktier gick till att fylla på de utlånade AVA och NON kontona! Skärpning FI, kolla transaktionerna och gör rätt för er! Det är inte "Harry på hörnan" som ska jagas utan bolag som MSE som trots ej möjlig belåning, lånar aktier bakom ryggen på AVA och NON kontoinnehavare!

https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/hyundai-motor-presents-carbon-neutral-commitment-at-iaa-mobility-2021.html

https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/vision-to-popularize-hydrogen-by-2040-at-hydrogen-wave-forum.html

https://www.faurecia.com/sites/groupe/files/pages/Faurecia_IAA-PressKit_2021.pdf
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,14 -1,05% 15,5 -15,23%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -