På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Förnuftet har lämnat. Oförnuftet finns kvar

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Varför kastar du dynga, naima? AgatonSax 21-08-31 23:25
Re: naima Clover2 21-08-31 21:12
Naima uffe82b 21-08-31 20:48
Naima uffe82b 21-08-31 19:22
Förnuftet har lämnat. Oförnuftet finns kvar naima 21-08-31 18:07
1/1
2021-08-31 23:25
1 inlägg gjorde du under -20, en mängd under -19.
Du verkade tappa intresse i slutet av okt-19, när kursen stod runt 6:72. Nu har den backat en längre period men är ändå upp ca 100% sedan din aktiva period.
Vill du prata ned den till 6:70 igen, så att du kan komma in på samma nivå som för 2 år sedan?

Bränt barn skyr elden sägs det. Så du bör nog ägna din energi åt en annan aktie, och skriva i ett annat forum.
Redigerades 2021-08-31
2021-08-31 21:12
Du är inte ensam om att göra det klassiska misstaget att bedöma ett aktiebolag efter börskursen. Jag ser att många här på detta forum är uppgivna och besvikna.

Men om man lyfter blicken och tittar på fundamenta i företaget, vad ser man då? Jo, man ser ett företag som är framgångsrikt inom många områden. Affärerna går förstås inte i ett rasande tempo än (vilket naturligtvis är en bidragande orsak till aktiemarknadens skepsis). Men det finns verkliga kunder och det görs verkliga affärer.

Personligen tycker jag att fundamenta är viktigare än börskurs, så jag är extremt nöjd med årets utveckling så här långt. Symbio-affären är t ex helt ignorerad av marknaden. Men verkligheten kommer ikapp förr eller senare.

Det bör vara på sin plats att påpeka att IMPC inte är ett förhoppningsbolag längre. Nu är det ett tillväxtbolag, men i ett väldigt tidigt skede av tillväxten.

Men jag önskar dig lycka till i dina investeringar! 🙂
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,76 -4,04% 13,32 3,3%
2021-08-31 20:48
Detta skriver du 2019 i Februari...

Det man skall bedöma och utvärdera för att skaffa sig en uppfattning om ett företags förmåga att lyckas på en marknad är bland annat:
1 Företagsledningens kompetens och erfarenhet
2 Produkternas unika egenskaper och fördelar visavi konkurrenternas dito..
3 Konkurrenternas produkter och affärskompetens.
4 Marknadens storlek och efterfrågan
mm

Det är svaren på ovanstående som skall avgöra om man skall riskera eget kapital på ett förhoppningsbolag.
Inte de spekulativa drömmar och förhoppningar som florerar och som florerat i detta forum under årtionden.

De tidigare företagsledarna gjorde så många bedrövliga, ja t o m klandervärda, misstag att deras betyg blir klart underkänt. Som en konsekvens av det borde alla aktieägare vänt företaget ryggen och sålt sina aktier.
Den nye VDn ser inte ut att ha en företagsledningskompetens eller erfarenhet värd att höjas till skyarna. Tvärtom! Den ser onekligen mycket svag ut!
VDs engagemang i företagen Under Production Comedy AB och In Tegulas AB imponerar definitivt inte på mig.
Bolagen omsätter "kaffepengar" och gör betydande förluster och har ingen verksamhet utanför Sverige.
Nuvarande VD saknar, på basis av offentliga uppgifter om honom, erfarenhet av internationell industriell verksamhet på företagsledningsnivå. Han saknar också kunskap om avancerad materialvetenskap. I synnerhet kunskaper om vakuumteknik d v s PVD som utgör ICs kärnkompetens.
Detta och mycket mer gör att jag f n inte har något förtroende för den nyckelperson som skall leda och utveckla företagets produkter, organisation och marknad till ett lönsamt företag.
Följaktligen rekommenderar jag att de som instämmer i ovanstående att sälja alternativt reducera sitt innehav.

PS Punkterna 2,3, 4 ovan lämnar jag f n utan kommentarer. Mer sedan. DS

Kursen var c:a 4,60 kr och toppade runt 40 för att nu vara vid c:a 13,30. Hade du hoppat på istället hade du kunnat göra en rejäl hacka men istället så har du matat på med inlägg hela vägen upp och ner till en i alla fall betydligt högre kurs än då du rekommenderade sälj eller minskning.

Jag påstår inte att du har fel i allt förutom att det inte går att tjäna pengar på IC, bara man vågar köpa och sälja, och än så länge så håller det att "sälja på nyhet"...
2021-08-31 19:22
Vi kan ta exempel på Clark som kommer med sitt " det finns inget att hämta hos IC, det har det aldrig gjort" detta förmedlas från 3 kr till 40 kr och sen ner igen. Den som sitter med från 3 kr upp till 40 utan att realisera något måste vara girig eller ha andra orsaker till att inte sälja och köpa och tyvärr så gäller inte ditt gnäll alla, så är det! Det som är mest konstigt är nog dessa "poliser" som inte kan släppa sargen och ta hand om sitt eget liv och intressen utan måste hänga här som nån upprepande papegoja.

Impact Coatings / Förnuftet har lämnat. Oförnuftet finns kvar / Förnuftet har lämnat. Oförnuftet finns kvar
2021-08-31 18:07
När jag återigen tittar in på detta sorgliga forum hittar jag trots allt vissa små glädjeämnen nämligen att flera gamla och notoriskt frälsta aktieägare / medlemmar från tidigaste perioden i ICs liv har lämnat forumet och IC d v s har "kastat in handuken".Jag tänker bl a på Father, Winemaster och flera av deras kompisar. Deras frånvaro tar jag som ett bevis på att de har insett vilken Flopp IC är.
Måtte de inte uppträda i nya signaturer.
Sorglikt att konstatera är att "gamla och frälsta" Miii, Kala, Samson, Uffe82b, Lass O ännu inte har insett samma sak och "kastat in handduken".
Man kan bara gissa hur mycket kapital de "kastat i sjön" och hur mycket energi de spenderat på ett hopplöst bolag.
De senaste skriveriverna om företagsledningens, CEO m fl, brist på förtroende på det egna bolaget talar ett tydligt pråk.
Att några frälsta försöker prata bort det faktumet visar bara hur "indoktrinerade" de är.
Döfött är bolaget. Av flera anledningar.
Men det tycks inte gå hem hos de frälsta på forumet.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -