På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Hyundai valde Impact Coatings

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Re: kala Clover2 20-07-08 09:11
Förstår inte varför man inte kan stansa först kala 20-07-08 08:49
Du har rätt Bubblar.... Alitc 20-07-08 07:52
Hyundai valde Impact Coatings bubblar 20-07-08 07:41
1/1
2020-07-08 09:11
Du skriver stansa men menar nog prägla (eller forma). Det blir extremt otympligt med präglade plattor på en rulle helt enkelt eftersom volymen blir för stor. Sedan blir det säkert också ett problem att plattorna i mitten av rullen skulle bli böjda för mycket. Det finns nog bättre lösningar om man vill köra större batcher (som Reelcoater i praktiken innebär), t ex en maskin som tar färdigformade plattor i magasin av lämplig storlek som batchladdas och körs i en Reelcoater-liknande process.

Vi vet ju inte hur utvecklingsarbetet ser ut. Det kanske är något sådant på gång...
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,76 -4,04% 34,9 -60,57%
Impact Coatings / Hyundai valde Impact Coatings / Förstår inte varför man inte kan stansa först
2020-07-08 08:49
och sedan belägga rullen i Reelcoater.

Då får man svagheter i kanterna när man klipper isär plattorna, men det fick de även när de stansade efter beläggning. Man borde kunna stansa rullen och mata fram och klippa loss plattan innanden går genom Reelcoatern. Då beläggs även kanterna. Blir plattan så deformerad av stansningen att det är omöjligt?
Redigerades 2020-07-08
Impact Coatings / Hyundai valde Impact Coatings / Du har rätt Bubblar....
2020-07-08 07:52
Du har rätt Bubblar och det har även Uffe och B Gson!

Pre coating har man testat i olika dess former, men med resultatet som Uffe eminent har beskrivit med sprickor.
Post coating är precis som B Gson beskrivit att föredra av många olika anledningar, då utsattheten för plåten minskar. Dessutom, precis som B Gson skriver, är Ceramic Maxphase den tekniskt bästa lösningen för bränsleceller (se Zentrum für BrennstoffzellenTechnik GmbH test), vilket bla Hyundai har upptäckt.
Samarbetet med Hyundai inleddes redan 2014, så visst har de redan testat sig fram och vet precis vad de sysslar med. Idag är det den 8:e och som jag har förstått det får vi vänta fram tills klockan 16 innan EUs Vätgasstrategi kommer att presenteras. Det blir en lång dag:-)!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,76 -4,04% 34,9 -60,57%
Impact Coatings / Hyundai valde Impact Coatings / Hyundai valde Impact Coatings
2020-07-08 07:41
Hyundai har testat Impacts beläggning Ceramic Maxphase under minst 4 år och har slutligen kommit fram till att den är den bästa beläggningen för bränsleceller.
Hyundai vill ha CM belagd efter stansnig och ingen förberlagt plåt som spricker och som därmed kontaminerar hela bränslecellen med försämrad verkningsgrad och förkortad livslängd.
Post coated med Ceramic Maxphase och med Inline Coaters från IC är det som gärrer.
Hyundai har gjort sitt val - så har jag också gjort.
Redigerades 2020-07-08

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Olja - -
Guld - -
Silver - -
Koppar - -