På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Konspirationsteorier

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Fimpen... Feuerbach 21-10-13 16:19
Koll på läget Jonzi 21-10-13 15:26
Kursen Rookie Fimpen 21-10-13 14:41
Tycker det är Gawdzilla 21-10-13 14:41
Bra inlägg swedishpro 21-10-13 14:38
akaChinaski 21-10-13 14:29
Order easyraze 21-10-13 14:21
Fimpen... Feuerbach 21-10-13 14:17
Kursen Rookie Fimpen 21-10-13 13:47
isaisa... Feuerbach 21-10-13 13:26
nyhet Elprincipe 21-10-13 13:11
Order Kramerica Inc 21-10-13 13:11
Re ROOKIE. Raset började når några ändrade sig i bolaget som skulle förvärvas med egna aktier. isaisa 21-10-13 13:05
hmm Banan 21-10-13 12:59
Brugden Emanon 21-10-13 12:58
1/3 »
2021-10-13 16:19
Det blev kanske lite rörigt i kommentarerna, och jag ville inte ha sagt att just DU påstått att SVT och DI sänkt kursen från augusti.

Som jag skrev innan:
Min kommentar var mer menad åt alla de som tror/vet/påstår att SVT är enda orsaken till att kursen dippat - och hade inte SVT sänt något skulle allt vara frid och fröjd och miljonerna fullkomligt forsa in på ISK-kontot.

Hela grejen med Aegir börja likna Parans.
Där var det också strul med ordrar, en kurs som rasade 85% - från 17 ner till 3 spänn, folk i forum som jollrade om baissare och Emanon och troll och agenda och robotar och blankare och "komma in billigt".
Hela vägen samma snack.
Likheterna är många.

Nu står Parans i 30 öre.

Aegirbio / Konspirationsteorier / Koll på läget
2021-10-13 15:26
@swedishpro Det är ju tur att inte alla har så dålig koll på läget som du. Finns egentligen bara ett hinder från att vi är tillbaka och det är att leveranserna som finns levereras och betalning utgår för dessa. Alla röda lampor som gjort att kursen sjunkit har dementerar av fakta. Media har gjort en höna av en fjäder i detta fall. Det säljs för fulla muggar i Thailand och även i Kambodja trots att fda inte ens är klart där än. Söker du runt lite själv så kan du också se bildbevis på detta.
Redigerades 2021-10-13
Aegirbio / Konspirationsteorier / Kursen Rookie
2021-10-13 14:41
Du får nog läsa om min text. ”Att påstå att SVT och DI påverkat kursen negativt från början på Augusti” Har jag påstått det i min text?
SVT kom med en ickenyhet som tog all uppmärksamhet från Indien ordern till och med. Långsökt och tråkigt att dom gav sig på Aegirbio när deras kontakt med logistikföretaget var noll.
Aegirbio / Konspirationsteorier / Tycker det är
2021-10-13 14:41
Rätt komiskt faktiskt. Låt folk köpa och skylla allt som händer på folk som är skeptiska. Kan man inte inse ett misstag utan alltid skyller på någon annan har man en del att lära fortfarande.
2021-10-13 14:38
Tyvärr många småsparare som bränt sig och som vägrar inse att skeppet håller på att sjunka.

Att fortsätta köpa aktier kommer förmodligen leda till ännu större personliga förluster. Man ska inte kasta bra pengar efter dåliga.

Alla lampor lyser rött. Media och sparprofiler varnar. Detta är sorgligt att bevittna från sidan.
2021-10-13 14:29
1. Vad du inte begriper, märkligt nog, är just tveksamheten kring nämnda ordrar (från ett källarbolag i Thailand). Inga seriösa (utöver ex. Brighter) noterade bolag opererar på det viset.
2. Suck. SVT, DI eller annan media för den delen försöker inte påverka kursen. Att de sedan lyfter ett antal tveksamheter kring bolaget, som i sin tur påverkar kursen är en helt annan sak.

Du är ju helt aningslös.Kursen steg till orimliga proportioner utan fundamenta och relevans. Begriper du inte att nedgången är en konsekvens av att det saknas intäkter från nämnda order (bl.a. bl.a. bl.a. de är uppskjutna, lägligt nog) och att samtliga PM i princip inte utgör annat än avsiktsförklaringar. Du får googla på det, även om jag betvivlar (å det grövsta) din förmåga att tillgodogöra dig den mest banala informationen som finns att tillgå.
2021-10-13 14:21
När får vi besked om dessa order på 400-800 miljoner finns på kontot. Är inte så insatt men hörde svävande att det har blivit försenat...
2021-10-13 14:17
Att påstå att SVT och DI påverkat kursen negativ från början av augusti (då kursen stod i 350-ish) och till deras inhopp i det hela (då kursen stod runt 130-ish) är väl ett ganska lattjo sätt att se på verkligheten.
Men om du nu tror att deras inverkan är så stark att de faktiskt kan påverka bakåt i tiden, så för all del.
Det är din rättighet att göra så.
Redigerades 2021-10-13
Aegirbio / Konspirationsteorier / Kursen Rookie
2021-10-13 13:47
Att kursen ligger på lägre nivåer nu än i våras innan en enda order? Att påstå att SVT, DI och några andra inte påverkat kursen negativt är ju komiskt påstående :)
Ickenyheterna som jag vill kalla dom hade bara ett syfte och det var att sänka kursen
2021-10-13 13:26
Den beskrivning du gav här nedan är i stort vad jag också ser och sett, och jag håller med dig

Min kommentar var mer menad åt alla de som tror/vet/påstår att SVT är enda orsaken till att kursen dippat - och hade inte SVT sänt något skulle allt vara frid och fröjd och miljonerna fullkomligt forsa in på ISK-kontot.

Snacket om "koordinerade attacker" från blankare och robotar och SVT och Emanon och allt va f*n det nu kan vara är i och för sig underhållande ur ett tragikomiskt perspektiv, men ändå kanske mest tragiskt.

:-)

Redigerades 2021-10-13
2021-10-13 13:11
3. ägare är samma familj ?
2021-10-13 13:11
Eller så finns det ingen fler order, om man ska läsa ordagrant.
Aegirbio / Konspirationsteorier / Re ROOKIE. Raset började når några ändrade sig i bolaget som skulle förvärvas med egna aktier.
2021-10-13 13:05
Det blev startskottet då vissa tykte att aktien var övervärderad och det kan man ju hålla med om. Att Linde inte gick ut och informerade om förseningen berodde så klart på att han vill genomföra köpet när aktiekursen var hög. Nu blev det istället en massa smutskastning på bolaget som gjorde att kursen kollapsade. Syftet med smutskastningen var ju just att få ner kursen så att förvärvet inte kunde genomföras. Nu blev ju resultatet betydligt större kurs nergång än vad dessa personer räknat med och därmed förlorade ett antal personer lite större belopp. Skulle inte bli förvånad om Linde blivit hotad och därav sjukskrivit sig och hoppat av andra uppdrag. Vi får se senare vad som kommer fram. Aktiekursen idag är i alla fall lockande eftersom det verkar som att det enbart är en försening och att dessa orders kommer att levereras i början av 2022. Om ni köper så tänk på att hålla en nivå där ni kan överleva även om det skulle gå i pipsvängen.
2021-10-13 12:59
Önskar också att man hade med medel att gå in med! Kommer bli riktigt bra detta! Har dock inte dragits med i det drev som varit så .... bara att vänta och se! Har stort förtroende för bolaget och dess produkter! Nu får vi se vad tf. Vd kan åstadkomma! Spännande tider :)
2021-10-13 12:58
Brugden,

vi har läst inlägg som ditt under resan ner från 300 kronor, hade man givit 150 kronor per köpt aktie till dem som skrivit så hade de fortfarande legat back.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -