precis som jag förutsåg

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
@unni r2d2 18-12-12 10:43
re Killswitch Norman 18-12-12 10:29
Svårt att trada i Anoto! Dr Måsen 18-12-12 10:26
re Killswitch Norman 18-12-12 10:13
Dr mås och norman och de andra som är sakkunniga och vet allt. Killswitch 18-12-12 08:00
Artikel från DI ang tradare i en orolig marknad Dr Måsen 18-12-12 00:51
Börjar hetta till nu!!! Dogwash 18-12-11 21:18
Re: långliggare Dogwash 18-12-11 17:37
Switchen Dr Måsen 18-12-11 16:53
Switchen.. Dhermi 18-12-11 16:34
Re: Dogwash Långliggare 18-12-11 16:21
re Killswitch Norman 18-12-11 16:08
Anoto UNNI 18-12-11 15:49
Anoto UNNI 18-12-11 15:49
där har du fel mr dagwash (som allt annat) Killswitch 18-12-11 14:37
1/2 »
2018-12-12 10:43 IP: iYM7OrRPX
3 svar.
det underbygger min teori om att KS är mer än en person(lighet)
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Anoto Group 1,22 31,18% 2,57 -52,53%
2018-12-12 10:29 IP: Y4wr0WaFg
Anoto är nu på gång med mycket från alla möjliga håll.
Ser fram emot 2019

Som våran idol skrev...
Anoto Group / precis som jag förutsåg / Svårt att trada i Anoto!
2018-12-12 10:26 IP: ufDGEpsVc
Tror ej han mår bra, det verkar att han har tradat illa i Anoto,
Rom byggdes ej över en natt, Anoto är ett nytt bolag sen Won blev VD, det har rekonstruerats, första fasen har gått bra, dvs att rensa o ta fram vettiga produkter, numera ska bolaget satsa offensiv på försäljning och det ska gå bra med, vargod läs på olika PM, rapporter, teknikutvecklingen mm.
2018-12-12 10:13 IP: Y4wr0WaFg
Mår du bra?
Anoto Group / precis som jag förutsåg / Dr mås och norman och de andra som är sakkunniga och vet allt.
2018-12-12 08:00 IP: oHGfyYLqP
Det enda ni gör är pajkastning, och helt onödiga kommentarer som inte är relaterat till aktien överhuvudtaget. aldrig sett er med en länk eller matnyttigt information. vad gör Er så unik när ni bara gissar er fram som likförbaskad leder ner till källaren.

Jag tycker att ni som har haft fel hela vägen till 2,5 kr ska hålla tyst och låta andra prata. Precis som ni brukar göra på erat jobb och hemma med kärringen. knyt handen i fickan och vad tyst istället för att ni bidra med noll och gör ingenting åt saken. Där träffade jag rätt va :)

Låt oss som har en och annan åsikt om företaget samt ledningen säga vårat utan att ni spammar forumet tack.

Så fort Won gör rätt för sig får han feedback, men när han gör tabbar som han har gjort alla dessa år så får han även kritik, det är väl en naturligt reaktion eller?

Man behöver inte koppla allt till att folk som säger relevanta saker (även om det är med negativt klang) vill köpa billigare. Det finns de som vill höra den bittra sanningen också.
Redigerades 2018-12-12
Anoto Group / precis som jag förutsåg / Artikel från DI ang tradare i en orolig marknad
2018-12-12 00:51 IP: ufDGEpsVc
Skakig handel och rädda småsparare är en guldgruva för daytraders. ”Volatila perioder är vår skördetid", säger Twitterprofilen Erik “Ekka” Lundin.
”Det gäller att inte komma in i känslan att hela ens ekonomi försvinner om man inte säljer direkt.”

Marknadsoro har tillsammans med den pågående rapportfloden präglat handeln på Stockholmsbörsen under den senaste tiden. För en daytrader, som öppnar och stänger sina positioner dagligen, har det inneburit större möjligheter än vanligt.

”Rent generellt är det bra med volatilitet, då vi daytraders i grund och botten är beroende av att marknaden rör på sig. Den rädsla som skapas i marknaden gör att andra personer kan agera kortsiktigt väldigt irrationellt, och det har vi möjlighet att utnyttja”, säger nationalekonomen Erik “Ekka” Lundin, daytrader på heltid tillika välkänd twitterprofil.

När de irrationella och känslostyrda impulserna tar över får det småsparare att både sälja och köpa för snabbt.

”De kastar sig över säljknappen, vilket kanske känns rätt just i den stunden på grund av rädslan. Men de tänker inte på hur det ser ut med priset och hur många köpare och säljare det finns. De kastar ut aktierna till reapris, och vi gillar att plocka upp billiga aktier.”

Vad är din strategi, och hur agerar du under volatila perioder?
“Min strategi är vanligtvis väldigt kassaflödesbaserad, med fokus på 'många bäckar små’, men det ändras helt klart under volatila perioder. Strategin grundar sig på likviditet och flöde.”

Han tittar mycket på vilka som köper och säljer, samt hur aggressiva de är i respektive aktie eller marknad.

”Sedan försöker jag spela på det och följa de stora fonderna som köper och säljer. Volatila perioder är underhållande, men det behöver inte betyda att jag ändrar min strategi. I allmänhet blir jag mer varsam och försöker hålla mig till min grundstrategi, även om man lockas att handla marknaderna och aktierna som rör sig mycket.”

”Ekka” Lundin konstaterar att volatila perioder ska utgöra en guldgruva för daytraders, men att det är lättare sagt än gjort.

”Precis som rapportperioder, när det blir många rörelser, så är det klart att volatila perioder är vår skördetid. Det ska jag inte sticka under stol med. Det finns goda möjligheter – men man ska lyckas också.”

Det är givetvis inte riskfritt, och som daytrader gäller det att inte frestas för mycket av de möjligheter som slagiga handelsdagar innebär.

”Man kan sätta lite extra press på sig själv och känna att 'nu jäklar ska jag tjäna pengar för nu finns det möjligheter’. Sådana fällor finns också, och det gäller att fortsätta vara lite ödmjuk och köra på som vanligt.”

Han uppskattar att den dagliga intjäningen ökar med i snitt omkring 25-50 procent under slagiga perioder, jämfört med en genomsnittlig handelsdag.

”För egen del varierar dagsintjäningen mer när det är volatilt, och det måste man vara mentalt inställd på. När volatiliteten är hög blir det extra viktigt att hantera risk och de mentala påfrestningarna. Därför är det extra roligt att handla när det rör sig mycket.”

Vila och en balanserad sinnesstämning är nyckeln för att hantera den mentala delen.

”Man får försöka vara fräsch varje morgon för att kunna ta rätt beslut. Det gäller att inte komma in i känslan av att börsen rasar och att hela ens ekonomi försvinner om man inte säljer direkt. Dagsresultatet varierar både upp och ned mer tydligt under de här perioderna, och det får man vara förberedd på.”

Hur agerar du efter flera dagar med ovanligt stora förluster?
”Det gäller som vanligt att inte försöka jaga ikapp, det fungerar aldrig. Förhoppningsvis är man i det stadiet att man i alla fall kan förstå att man ska ta ett steg tillbaka i några timmar – vilket är lättare sagt än gjort. De reglerna gäller oavsett om det är volatilt eller inte.”

Under slagiga börstider handlar “Ekka” Lundin främst med indexterminer.

”Det är inte ofta som vår börs i helhet rör sig så mycket som den gjort senaste månaden, vilket gör det intressant att handla terminerna, då de har den bästa likviditeten i marknaden. Nu när volatiliteten också ökat blir det en marknad som vi traders eftersöker.”

Under rapportperioden har bolagens aktier straffats direkt om rapporterna kommit in lite svagare än väntat, men marknaden har varit ihålig, anser daytradern.

“Likviditeten är ganska låg, så det går fort både upp och ned utan att man behöver omsätta speciellt mycket. Det har varit svårt för stora fonder och andra aktörer att komma in och ut, och därför blir det lite större rörelser”, säger han, och fortsätter:

“Folk vågar inte köpa och det blir lite avvaktande, även om det inte kommit några särskilt stora nyheter. Sådana praktiska saker i köp- och säljauktionerna har varit ganska konstiga, tycker jag.”

Det har pratats mycket om att börsen har gått starkt i tio år, med stimulanserna från centralbanker som stor drivkraft, och Erik ”Ekka” Lundin har själv väntat på skakigare tider.

”Det är roligt att det äntligen händer någonting. Vi har ju fått några korrektioner med allt ifrån Grekland till Donald Trump och Brexit, men det här känns lite annorlunda.”

På vilket sätt?
”Som att det börjar vakna upp lite nu. Det har varit väldigt förlåtande tidigare att köpa. Går det ned så väntar man och så går det upp igen. Men än så länge är det lite annorlunda den här gången.”

Får det dig att ändra strategin framöver?
”Ja, absolut. Det har gjort mig mer inställd på att tänka mer selektivt och avvaktande.”
Anoto Group / precis som jag förutsåg / Börjar hetta till nu!!!
2018-12-11 21:18 IP: y/0wDWZdH
Se Denna länk från elixir på Discord
wondrx.com

Snart smäller det nog på stort från Indien också😎
Redigerades 2018-12-11
Anoto Group / precis som jag förutsåg / Re: långliggare
2018-12-11 17:37 IP: JHqg2d4VB
Leverans till cevahir = kurs över 5kr
Utebliven leverans = nära dagskursen
E mitt tips....

Eftersom vi inte hört nåt så blir den levererad, lite sent förmedla nåt annat nu, eller vad säger ni?
2018-12-11 16:53 IP: ufDGEpsVc
Är en skum typ, ingen att bryr sig om egentligen, har säkert torskat en hel del som tradare därav hans beteende pendlar med sin trading strategi
2018-12-11 16:34 IP: rHyb+4OO6
Hur paranoid får man vara??? Du skriver att du sålde för länge sedan men är mer bitter än de som ligger minus.....

Varför stör det dig att aktien backar när du inte äger några???

Märkligt beteende eller hur!

mvh
Dhermi
2018-12-11 16:21 IP: 0BF9tNpjq
"Det vi väntar på är leverans till cevahir och cash in på kontot..
MEN... den leveransen är inte inprisad i kursen... "

Inte inprisad...vad tror du händer med kursen om Won meddelar att Cevahir makulerat ordern??
2018-12-11 16:08 IP: Y4wr0WaFg
Minns du följande inlägg av dig själv?

2018-11-20 09:00
Anoto är nu på gång med mycket från alla möjliga håll.
Ser fram emot 2019
2018-12-11 15:49 IP: TakR99/R2
😂
HåLL T#u*#EN för en gångs skull.....

Blablaaaaablablahaaahablaaaa 🙄🔫
Anoto Group 1,22 31,18% 2,53 -51,78%
2018-12-11 15:49 IP: TakR99/R2
😂
HåLL T#u*#EN för en gångs skull.....

Blablaaaaablablahaaahablaaaa 🙄🔫
Anoto Group 1,22 31,18% 2,53 -51,78%
Anoto Group / precis som jag förutsåg / där har du fel mr dagwash (som allt annat)
2018-12-11 14:37 IP: oHGfyYLqP
DET SKA INTE VARA FRÅGAN OM LEVERANS TILL Q1 PGA FÖRSENINGAR!!!!!!
Han var väldigt tydlig med att 70.000 pennor SKA levereras i år. Du börjar låta som WON tvetydigt kommunikation

Varför tror du att kursen sjunker som sten, just pga denna osäkerhet och nonchalanta attityd han haft mot oss aktieägare. Hade jag haft ork så hade jag dragit FI på denna killen men det är inte jag som ligger back utan det är ni som inte lyssnade på oss som varnade just för detta.

blir även denna leverans försenat så ska du se på fall. Man kan inte gå ut som VD och prata i fotbollstermer för att krydda på. vart är gea och messi??? vi låg ju nere med 0-3. vart är HP, Cevahir (ordern som du så gärna poängterar ), vart är Trata, T-study vart är skärmarna och Panasonic, hur gick det med we inspire och andra uppköp. hur går det med livescribe gällande omsättning kontra vinst???

Han har inte träffat en enda rätt hittills den där gubben.
ADNA, rena förhoppningen hittills.

Nej du Dagwash jag kanske inte ligger back men, hade jag inte sålt i tid så hade jag också legat back då det finns ingen vinnare när aktien dalat ner med ca 92% från 30 kr ner till 2,5. Se hur många procent det är från sk. billiga 12 kronor????

Vi är på ruta 1 igen där vi startade= med andra ord ännu ett kvartal utan vinst och massa jävla förhoppningar.

Mycket illa skött detta bolaget.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -