På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

SÅLT

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Potentialen enorm Harpagon 20-05-01 17:23
Potentialen MrSt 20-05-01 16:57
Håller med om IR Harpagon 20-05-01 13:19
SÅLT MrSt 20-05-01 12:59
1/1
Virogates / SÅLT / Potentialen enorm
2020-05-01 17:23
Tror stenhårt på bolagets tester framöver även om VD och IR-avdelningen agerande får mig att undra om de själva blankat aktien med tanke på hur de stuvar bort fantastiska nyheter som den vi såg igår. Obegripligt uselt! Kan bara hoppas att man skärper till sina rutiner framöver. Skulle man börja kommunicera med omvärlden utanför sitt laboratorium skulle jag sannolikt öka på mitt innehav men med nuvarande strutsmentalitet är det inte aktuellt. Dessa aktier läggs i byrålådan på obestämd tid.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
ViroGates 172 -0,29% 65 164,62%
Virogates / SÅLT / Potentialen
2020-05-01 16:57
Ja potentialen är det ingen fel på
Virogates / SÅLT / Håller med om IR
2020-05-01 13:19
Full förståelse för ditt beslut MrSt och klar risk att du gör rätt bedömning. Detta är risken med en VD som knappt alls äger aktier i bolaget (äger 4882 aktier). Risken finns alltid att en sådan VD mest är "fat and happy" och arbetar mer för att höja sin egen lön än börsvärdet. Bolagets katastrofala informationsgivning pekar i alla fall spikrakt i den riktningen.

Behåller trots den genomusla IR-funktionen min lilla spekulationspost om 2000 aktier tills vidare då kombinationen av starka studieresultat kopplat till Covid19 känns tillräckligt intressant för att ligga kvar. På sin hemsida kunde man igår ta del av denna mycket intressanta information https://www.virogates.com/news/supar-can-predict-mild-or-severe-outcome-of-covid-19-infection-new-study-in-critical-care/
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
ViroGates 172 -0,29% 67 156,72%
Virogates / SÅLT / SÅLT
2020-05-01 12:59
SÅLT innehav.

Bolaget har Ingen IR funktion.

Kurspåverkande nyheter twittras ut That is all.

Inget sedan en tid kommer ut på varken placera, finewire eller direkt etc. Vilket är under all kritik.

Avsaknaden av IR drabbar aktieägare och därför är aktien även illikvid

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -