På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare.

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Allting handlar om trovärdighet easyraze. Italienaren 21-01-13 15:14
Glasklar framtid Chrixmas 21-01-13 08:49
re magi 21-01-13 07:51
RE easyraze 21-01-13 07:45
re magi 21-01-13 07:38
Re Italienare easyraze 21-01-13 07:32
Tack för tankvärda inlägg Per Seipel 21-01-12 22:24
Nej har inte pratat med honom. Italienaren 21-01-12 19:13
Italienaren ironmanx4 21-01-12 18:00
Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare. Italienaren 21-01-12 17:47
1/1
2021-01-13 15:14
Hej,
Du har sedan månader tillbaka hävdat att glycosorb-ABO enbart är värt 5-6 kr per aktie. För det första värderas inte aktier på dagens omsättning. När Danske Bank för en tid sedan satte en riktkurs på drygt 400 kr på XvivoPerfusion så räknar man med en omsättning på 1 miljard kr 2025 och med en marginal på 40 %. Har inte läst analysen själv men förutsätter att dom åsyftar bruttomarginal.
När det gäller Glycorex så har följande PM kommit under hösten.

1. Distributionsavtal i Turkiet där man enbart räknar med en omsättning på 25 mkr årligen enbart på njurapplikationen från levande givare.
2. En möjlig potential på 230 mkr vid stamcellstransplantationer.
3. Marknaden för transplantationer från döda givare ger en signifikant potential eftersom man kan göra transplantationerna intraoperativt.

Jag stannar här eftersom det räcker mer än väl.

En analytiker hade definitivt justerat upp sin riktkurs på enbart på de här PM:en.
Din riktkurs för ABO ligger still vilket inte direkt skapar någon trovärdighet.

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 9,62 -3,61% 10 -3,8%
2021-01-13 08:49
HLA/AB ungefär samma potential som sorben,
Galektin-kolonn krävs lite mer studier och tid men större potential än sorb
MG kolonn större potential än sorben. Så fort ra projektet är färdigt så dukas bordet med mer godsaker. Patience is a virtue

2021-01-13 07:51
jo så långt hajar jag

men min fråga va (kanske va otydlig) tror du på att sorben kommer växa med allt som PM ats under hösten
stamceller
lever
avlidna
etc

eftersom alla andra bolag har kurser som speglar vad som komma skall varför får inte G vara i den klassen då enligt dig.?

Svara inte med en historie lektion kring hur risiga G vart tidigare, utan om du ser med nya positiva ögon
tror du då på höstens PM ?
Redigerades 2021-01-13
2021-01-13 07:45
Ja 5 kr för sorben grundar sig på dagens omsättning. Fler produkter kommer skapa merförsäljning dock!
Redigerades 2021-01-13
2021-01-13 07:38
problemet med att tänka som du ang omsättning och kurs vs Sorben
är att du inte tror att sorben kommer växa = du har missat allt som PM-ats kring sorben och nya användningsområden
titta igenom höstens PM så ser du att allt handlar om att sorben ska växa flerfalt, (om denna jäkla pandemi kan ta slut nån gång).

5 spänn som du postar betyder att du inte tror att vi kommer växa med sorben eller hur
2021-01-13 07:32
Delar din analys endast delvis. Att Glycosorben motiverar "dagens värdering" håller jag inte med om. Glycosorbs värdering är ligger fast som tidigare på runt 5 kr men tillsammans med andra produkter uppstår skalfördelar vilket kan bidra till ökad försäljning av nämnda produkt. Bolaget måste visa att de kan få de övriga produkterna godkända i USA samt börja sälja dem men jag har förståelse för att det tar tid och kräver resurser. I övrigt är ett listbyte nödvändigt för ett bolag i miljardklassen.
2021-01-12 22:24
Hej Italienaren,

jag delar din uppfattning. Det du skriver stämmer bra med hur jag själv ser på den utveckling som varit och den vi kan förvänta oss.
Själv tror jag att jag stirrat mig blind på kursutvecklingen men börjar få alltmer distans under nedgången;).
Redigerades 2021-01-12
2021-01-12 19:13
Hej ironman,
Jag har inte pratat med Christer. Borde kanske göra det men viktigare att prata med Pontus i första hand.
Glycorex Transplantation B 9,62 -3,61% 9,9 -2,83%
2021-01-12 18:00
Många lovordade Christer Ahlberg när han valdes in i styrelsen. Vad har han för roll och vilket avtryck har han hittills gjort? Har du någon åsikt om det?

Glycorex / Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare. / Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare.
2021-01-12 17:47
Hej,
En sak är helt klart och det är att Pontus är helt på det klara med vad som behöver göras framgent.
Pontus har redan gjort avtryck vilket de flesta på forumet redan har noterat. Pontus erfarenheter kring USA kommer att vara väldigt värdefulla. Oavsett vilken marknad bolaget kommer in på så måste bolaget få ett godkännande men det är i nästa steg lika viktigt att kunna integrera produkten i försäkringssystemet. Antingen statligt eller privat. I USA har ungefär 45 % statliga försäkringar och lika många privata försäkringar via sina anställningar.
Nästa fråga är vilken ersättning de enskilda instituten beroende på metod. FDA har varit tydliga mot bolaget och i nästa steg blir Pontus erfarenheter väldigt viktiga.
Ett listbyte ligger högt på agendan Det är lika nödvändigt som att få analytiker att följa bolaget.
Bolaget har redan gett en prognos på potentialen för njurtransplantationer. En prognos för potentialen från döda givare kommer säkert att preciseras. Av PM:et framgick att det görs ca 90 000 njur- och levertransplantationer globalt dvs dubbelt så många som från levande givare.
Om vi tar PM:et kring Turkiet så hade en analytiker direkt graderat upp en riktkurs på bolaget men det händer inte så länge bolaget inte analyseras.
När den nya hemsidan är klar så har jag stora förhoppningar om att man får mer direkt information till bolagets potentiella kunder dvs patienterna.
Vidare att man intensifierar diskussionerna kring försäkringarna och finansiella lösningar beroende på marknad.
Över en period så minskade omsättningen för ABO i och med att man effektiviserade produkten och fortsatte att ta betalt per kolonn och inte per behandling. En analytiker tittar inte bara på förra årets resultat eller innevarande. Man gör en långsiktig prognos och gör ett antagande kring omsättning och vinst.
Väger man då in alla applikationerna för ABO så är jag helt övertygad om att kursen idag försvaras enbart av glycosorb-ABO och framtiden kommer att visa det.
Budskapet är entydigt dvs transplantationerna måste ökas och dialyskostnaderna måste ned.
Glycorex Transplantation B 9,62 -3,61% 9,9 -2,83%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -