På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

10kr

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
JFJ ironmanx4 21-01-12 22:58
@Chrixmas JFJ 21-01-12 21:18
Re Magi Chrixmas 21-01-12 20:27
magi MNorden 21-01-12 19:36
re Norden magi 21-01-12 18:26
magi MNorden 21-01-12 18:04
re magi 21-01-12 17:51
Re magi Chrixmas 21-01-12 17:45
re Chrixmas magi 21-01-12 17:16
Re Chrixmas 21-01-12 14:43
re Chrixmas Botnik 21-01-12 14:30
Re Chrixmas 21-01-12 14:24
re realistiskt värde easyraze 21-01-12 14:10
Realistisk värde Chrixmas 21-01-12 14:07
9,98 easyraze 21-01-12 13:56
1/2 »
Glycorex / 10kr / JFJ
2021-01-12 22:58
Genom att titta på mäklarstatistik tycker jag mig kunna se att Coeli fonder har sålt lite sista kvartalet, men att dom totalt sett är nettoköpare 2020 efter emissionen i januari.

Alcur har jag inte en aning om hur dom gjort och dom har aldrig nämnt Glycorex i sina nyhetsbrev.

Invium anar jag att dom sålt mycket då "deras" twitter-konto bara haft negativt att säga om Glycorex andra halvan av 2020. Man dissar helt enkelt inte sina egna innehav på det sättet. Det finns andra signaler också som tyder på det, men detta är bara kvalificerade gissningar från mig.

JFJ
Glycorex / 10kr / @Chrixmas
2021-01-12 21:18
Coelifonden verkar gömma sig bakom RBC Investor Services och har i så fall ökat under 2020, fram till 30/9 som är den sista datapunkten vi har. Efter 30/9 vet ingen här.

Invium: oklart men LaBull sa så sent som i förra veckan att han fortfarande äger och ska ge nya VD tid.

Alcur: trots stora försök att lista ut detta så vet ingen här.

Vissa här på forumet är bombsäkra på att alla har sålt allt men det finns inga bevis för det. Jag tror inte att de har sålt och det finns det inga bevis för heller. Anledningen till att jag inte tror det är för att det är mycket prestige på spel. Rekryteringen av VD från Biovica och Sedanas VD till styrelsen är emissionstagarnas beställningsjobb. Både Coeli OCH Invium är storägare i de båda bolagen och letade uppenbart personer inom den egna cirkeln. Nya VD har inte ens jobbat 100 dagar riktigt ännu och så tror inte jag man lämnar ett skepp som man själv sytt seglen till. Inte när ingenting dåligt har hänt. Avsaknad av att saker händer måste man ha mer än 100 dagars tålamod för. Stöder mig också på att Iconovo fick 18 månaders tålamod på sig innan det blev tack och adjö och att Synthetic MR har fått ännu längre tålamod (båda dessa gäller då Invium/LaBull-duopolen).
Redigerades 2021-01-12
Glycorex / 10kr / Re Magi
2021-01-12 20:27
Helt naturligt. Inte varit aktiv i forum tidigare så ska försöka vara försiktig med att skriva vad jag tror och känner. Ni har hållit detta forum städat och det har varit informationsrikt det ni skrivit.
Jag tror som sagt starkt på GTAB. inte nog med med att UBP-produkten intar ny mark så har vi samtidigt RA-projektet. MEN allt annat som kommer igång när man avklarat det projektet, det är det jag ser fram emot. oerhört stor potential. Spännande tider framför oss.
Du vet vad de säger; Its a waiting game ;)
Jag tror Coelis fond ska ha fyllt på sitt innehav under året, sedan den rikade, rätta mig om jag har fel ? vet inte hur det ser ut för Alcur och invium, någon som vet hur de har agerat under året?

Glycorex / 10kr / magi
2021-01-12 19:36
Aha, ok. Tack för info.

/M
Glycorex / 10kr / re Norden
2021-01-12 18:26
Nej du så enkelt e de inte, i normala fall ja men
de har stängt detta pga av corona man får inte komma till deras lokaler och pga av detta så får man beställa årets bok gratis (i alla fall jag fick det) om det gäller typ endast en bok inte annars
Redigerades 2021-01-12
Glycorex / 10kr / magi
2021-01-12 18:04
Det borde betyda att man kan läsa på datorn hos Euroclear eller vad tror du/ni?

Kan hända att jag tar en sväng förbi Euroclear imorgon.

/M
Glycorex / 10kr / re
2021-01-12 17:51
Tack för återkoppling och ett långt svar
Jag får oxå ursäkta mig om ja va frågvis, vi långliggare e alltid på sin vakt :-)

Om jag räknat rätt så har G nu 4 personer ink Johan som ska syssla med sälj o marknadsföring.
När de gäller de riktade riddarna e jag inte alls så säker på att de är långsiktiga
(jag hoppas jag har fel)

Lite får jag svar på innan fredag.. Fick just mail från Euroclear att boken kommer om 2 dar
Glycorex / 10kr / Re magi
2021-01-12 17:45
Ja, följt dina inlägg här och du gör ett väldigt bra jobb med att hänvisa till källor osv,det uppskattas!
Jag får nog det att låta lite mer självklart än vad det faktiskt är. Det var nog lite subjektivt skrivet av mig, det ber jag om ursäkt för. Det jag vet med säkerhet är att fonder har gått in, det kan man läsa lite här o var "Dessutom får bolaget i ägarlistan in kvalificerade fonder och investerare med ett starkt nätverk, som på flera sätt kan gynna bolaget och dess verksamhet"(skrivet 28jan) .Att de har tålamod får man nog räkna med annars hade kursen varit betydligt lägre (ifall de gjorde sig av med de riktade). Det lär de inte göra på minus utan det hade isåfall skett på vägen ner. I samband med det TROR jag att man ger den nya vdn lite tid. Svårt att sitta med massa pengar som man förvaltar och tänka impulsivt. Jag VET att man fokuserar mer på försäljning nu (2020-2021) än vad man gjort tidigare och detta får nog de stora aktörerna att ha lite tålamod. Jag tror väldigt mycket på den här produkten, därav ber jag om ursäkt ifall inläggen på något vis känns missledande.

Hoppas det besvarade din fråga, om inte så får du vara mer specifik :) ha en trevlig kväll
Glycorex / 10kr / re Chrixmas
2021-01-12 17:16

Ser att du e ny på vårt forum, kul med nya spelare som tror på G

Ursäkta om jag frågar reagerade lite på några rader, är de så att du har känningar bland fonderna?
Är bara nyfiken..

Citat från ditt inlägg
"Tålamodet är på topp hos dessa aktörer och det finns en tillit till herr P (åtminstone under kommande q) sen får vi ta det som det kommer, därifrån Efter feb-mars nångång"
Glycorex / 10kr / Re
2021-01-12 14:43
Skrev långt o råkade ta bort. Beklagligt att vi fortfarande befinner oss på ngm börsen men det ska nog ordna sig! Finns fonder som äger detta värdepapper (ska nog ge tröst till vissa rädda småsparare), de vill nog inte heller se en alltför stor nedgång. Tålamodet är på topp hos dessa aktörer och det finns en tillit till herr P (åtminstone under kommande q) sen får vi ta det som det kommer, därifrån Efter feb-mars nångång. Lite tro och tillit kommer vi nog långt på. Förstår dock frustrationen/ chrix
Glycorex / 10kr / re Chrixmas
2021-01-12 14:30
Och jag sitter lång sedan 2002 och detta är den sämsta investering jag gjort i en enskild aktie i så långt innehav i förhållande till andra aktier under samma period.
Jag kommer inte att köpa en enda aktie så länge detta bolag ligger på NGM-börslistan.

Glycorex / 10kr / Re
2021-01-12 14:24
Förstår ditt resonemang, men vi står inte enade i den åsikten då jag anser att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag ligger personligen lång sen mitten på 2019 (köper in mig lite då o då beroende på vad min analys säger), ordrar kommer att komma är min uppfattning och gtab kommer att plocka en viss marknadsandel, hur stor den blir återstår att se. För mig sitter jag gärna här i 2-3 år till. Visst skulle även jag vilja se lite om om ordrar osv. Glöm inte att vissa fonder köpte in sig till dagens kurs i den riktade och det lägger nog lite press på herr P att "trolla" lite och få oss på rätt spår.
Glycorex / 10kr / re realistiskt värde
2021-01-12 14:10
Jag tänker produkter i all ära men det är försäljningen som syns på sista raden. Det är en mer realistisk värdering.
Glycorex / 10kr / Realistisk värde
2021-01-12 14:07
Hur tänker du med realistiskt värde när den nästan ligger där den låg under mars när Corona slog till runtom i världen? Jag tankar vid dessa kurser/ chrix
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 9,98 1,84% 10,05 -0,7%
Glycorex / 10kr / 9,98
2021-01-12 13:56
Bara bra om vi får ner den då börjar vi hamna på realistisk värdering.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -