På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Demand for Convalescent Plasma Triples as COVID-19 Cases Rise

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
re magi 21-01-11 19:05
UBP/Konvalescens plasma i Lund ironmanx4 21-01-11 18:32
Som grädde på moset. ABO plus UBP. Italienaren 21-01-11 14:58
ja Per Seipel 21-01-11 13:56
Det ligger mycket i det du skriver. Italienaren 21-01-11 13:45
re magi 21-01-11 07:21
Tack Per Seipel 21-01-10 18:26
Ja... Qatar 21-01-10 16:41
Demand for Convalescent Plasma Triples as COVID-19 Cases Rise blax 21-01-10 16:38
1/1
2021-01-11 19:05
Allmänt
Ett otyg bland internet-bloggare-med många följare är och som även FI så smått börjat vakna på.

1. -Köp under radarn-innan - sen hissa med positiva ord o analyser /eller namnkänt
garant/emission = kursen stiger
2. -sen sälja under radarn, när man uppnått sin säljkurs/vinst/procent
3. -när man e klar så en tyst period
4. -sen dissa eller bara tyst = kursen sjunker (om den inte redan gjort det under/efter
utförsäljningen under radarn)

Sen börjar det om,, Köp under radarn spela flöjten igen, när läge inträffar.

För att få maximal utdelning av detta spel så ska man helst veta lite mer om vad som ska eller kommer att hända, än vad följa John gänget/övriga marknaden gör. Dessa kommer sen följa och gör jobbet.
Den enda gången man kanske skiter i det blå skåpet är om något inträffar som ger avtryck, då kanske man sitter med Svarte Petter.

OBS;
Bara som en reflektion på vad som hänt med Gs kurs sen CE märket landade klart på UBP. Att någon lattjat med Gs kurs måste man va blind/döv eller en struts som stoppar huvet i sanden om man inte sett detta. Under denna period har vi även fått PM som är riktigt bra men nada på dessa. vs kursen. En stor del av höstens inlägg har handlat om konstiga kursrörelser/köp o sälj kurser som kommer o går. Så många på forumet verkar tro att lite konstigt e de allt.

Vissa kommer då säga att marknaden styr kursen, och att företaget är ensamt ansvariga för var kursen går/står, jag säger njaaa på den, ibland eller ofta så får marknaden hjälp med detta via ett heltidspysslande med kursen/info/rykten/bloggare/garanter/insider/storägare.

Så att bara tro att företaget ensamt är ansvariga för kursens status är nog bara en av alla sanningar.

Som trogen men frustrerad stor långliggare, hoppas jag varje dag att otyget skiter i det blå skåpet ”big time”
2021-01-11 18:32
Jag tror faktiskt Lunds lasarett började med UBP för Konvalescens plasma redan i Juli, men att behovet dog ut när smittan näst intill försvann i somras. När andra vågen kom, så tror jag att dom kom igång ganska snart igen och att det nu har pågått ett bra tag.

Flera av oss på forumet fick ju svar från ansvarig i Lund redan i juni att man gjorde tester med konvalescens och UBP och jag fick även indikationer från andra på sjukhus i skåne hur effektivt konvalescens plasma var.

För mig har fredagens PM ett symboliskt väldigt stort värde: Första kund som offentligt går ut med att dom använder produkten och att dom är nöjda med den. Det borde ge en signal till andra kunder att det är safe att börja använda UBP. Att sen dom stora pengarna inte finns i konvalescens plasma det vet vi ju alla.

LaBulls uttalande om senaste PM ter sig för mig väldigt märkligt om han fortfarande har kvar all aktier han tecknade. Han borde i så fall vara mer nyanserad i sitt uttalande, typ: "Det är mycket positivt att ..., däremot tror jag att man är för sent ute ..."

LaBull är inte känd för att vara en långsiktig ägare och han utnyttjar att han har en lång svans som följer hans affärer: Skriver han att något är köpvärt så har han troligt redan köpt och svansen driver sedan upp kursen. Antyder han att något inte är köpvärt längre, så kan han redan ha sålt och hoppas kunna köpa tillbaka billigare när svansen har sålt och sänkt kursen. Så kanske ska man tänka tvärtemot mot vad han skriver? 🙂

Det pågår mycket rävspel på börsen, särskilt i små bolag som Glycorex.

Redigerades 2021-01-11
2021-01-11 14:58
Hej igen,
Där har du säkert rätt och därför har jag skrivit om KP som grädde på moset. Jag tycker att informationen om UBP är bristfällig när det gäller olika distributionsmöjligheter. Vad kommer skapa drivkraften för blodcentralerna att ändra logistiken?
Läste att 70 % av all blodplasma produceras i USA och av den delen går 15 % på export till Tyskland.
Sedan tror jag att kombinationen av ABO och UBP kommer bli den slutgiltiga vägen in i USA.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 9,68 0,83% 11 -12%
2021-01-11 13:56
Hej Italienaren,

det är flera grejer i det du skriver som jag inte har tänkt på. Sammanfattningsvis tror jag inte att man ska ha några högre förväntningar på att KP drastiskt ska öka omsättningen på Ubp annat än att öka kännedomen om produkten och därmed bära väg för en stor användning inom världens framtida blodhantering.
2021-01-11 13:45
Hej Per,
Det ligger mycket i det du skriver. I och med att konvalescentplasma är en bristvara så prioriterar man säkert de mest akuta fallen och patienter där man inte behöver plocka bort blodgruppsinkompabiliteten.
På flera håll har man testat KP i liten skala för att sedan öka antalet patienter i nästa steg. Bla i Indien men där är det än så länge hermetiskt tyst.
Frågan är hur systematisk man är i sjukvården i Sverige på att fånga upp patienter som gått igenom covid-19 för att donera plasma.
Ändå väldigt intressant att bekräftelsen kom.
Sedan är det som Pontus skriver att konvalescentplasma överskuggar behovet av UBP som generell bristvara.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 9,68 0,83% 10,55 -8,25%
2021-01-11 07:21
https://www.pptaglobal.org/

organisation för plasma donering, undrar om de vet att UBP finns nu. Verkar blivit missförstånd av de FDA gått ut med, CP plasma vs "vanlig" plasma

Yes, you can donate source plasma after getting the COVID vaccine

Recently, news outlets have suggested that people are not allowed to donate source plasma if they have received either of the two experimental COVID-19 vaccines currently available in the U.S.

This is incorrect. Current guidance from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) recommends that those who have received one of the available vaccines should not donate convalescent plasma.

Healthy and eligible people who have received the COVID-19 vaccine are still encouraged to donate regular source plasma for further manufacture into plasma-derived therapies.

Due to the ongoing pandemic, source plasma donations have declined significantly nationwide, and PPTA has worked diligently throughout the pandemic to remind people of the urgent need for plasma donations. Accurate health reporting is critical to ensuring that those who wish to donate source plasma can do so in service of the thousands of men, women, and children who rely on access to plasma-derived therapies.

Please visit www.donatingplasma.org to learn more and to find a donation center near you.

Created on January 08 2021.
Redigerades 2021-01-11
2021-01-10 18:26
för skarpsint inlägg. Denna paradoxala trend väcker hopp. Ändå så vill man kanske inte dra för stora växlar på detta än då vi inte har en aning i vilken utsträckning detta skulle öka användningen av Ubp-produkten. Inte ens ledningen eller bolaget självt verkar vilja spekulera i detta.
Det kändes det som att det bl.a. var de all för höga förväntningarna på konvalescent plasma som drog kursen uppåt 18-19 kronor i våras. Jag hoppas inte mitt inlägg missuppfattas som att jag skulle vilja att kursen ska gå ner;). Jag hoppas verkligen att användningen av konvalescent plasma
ökar. Som tidigare nämnts så kanske det kan göra att man får upp ögonen för Ubp-produkten och därmed underlätta dess lansering till såväl de kunder man låtit använda den och förhoppningsvis andra potentiella kunder.
2021-01-10 16:41
...det hade jag inte räknat med. Men gläds åt denna trend, bör innebära ökade leveranser i vinter/vår.
Glycorex / Demand for Convalescent Plasma Triples as COVID-19 Cases Rise / Demand for Convalescent Plasma Triples as COVID-19 Cases Rise
2021-01-10 16:38
Lite paradoxalt kan man kanske först tycka, det faktum att utrullningen av vaccin kraftigt ökar efterfrågan på convalescent plasma.

Publicerat 5 jan 2021

https://stockhouse.com/news/press-releases/2021/01/05/demand-for-convalescent-plasma-triples-as-covid-19-cases-rise

Amid the arrival of the long awaited COVID-19 vaccine, the demand for a well-known treatment for those battling the virus, convalescent plasma , has skyrocketed. The Blood Connection (TBC), a non-profit community blood center, has seen the demand for this life-saving product triple in the past few months because of its effectiveness.

The release of the COVID-19 vaccine has created a challenge for TBC, as it reduces the number of people who are eligible to give convalescent plasma. The Federal Drug Administration (FDA) has recommended that donors who have received the vaccine should not donate convalescent plasma but can donate whole blood (a regular blood donation).

Convalescent plasma has proven to drastically help many COVID-19 patients battling the virus. TBC Medical Director, Robert Rainer, explains the significance of a plasma transfusion: “COVID is like a sprinter. It runs a 100-yard dash really, really fast. Blood plasma gives the patient a 50-yard head start, so it lets their immune system catch up and get ahead of the infection. When you donate with The Blood Connection, you’re helping a neighbor win that race.”

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -