På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Protokoll vs användningssätt

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Retriever MNorden 20-12-29 09:42
re magi 20-12-29 09:41
re magi 20-12-29 09:38
re kliniska studier med Glycosorb-ABO Sjöberg 20-12-29 09:33
Protokoll vs användningssätt magi 20-12-29 09:26
1/1
2020-12-29 09:42
G borde kontakta Retriever och köpa deras tjänster för att få koll på vad som sägs i de olika kanalerna.

https://www.retrievergroup.com/sv/

/M
2020-12-29 09:41
Tar bort orkar inte :-()

Redigerades 2020-12-29
2020-12-29 09:38
kan va här det snubblar lite då sorben används på så olika sätt
eller så gör de testerna enligt överenskommet protokoll.
Och när det är klart så tar klinikerna över framtida protokoll
både du o jag vet att speca alla olika varianter av protokoll inte går att köra studie på

Måste bli ett protokoll som är bredare en bara att få ha ett protokoll

De e där jag tror G kan luta sig tillbaka lite mot 20 års erfarenhet och andras studier
Glycorex / Protokoll vs användningssätt / re kliniska studier med Glycosorb-ABO
2020-12-29 09:33
När Glycosorb-ABO kommer att testas i USA kan man utgå från att hur testerna skall ske är noga specificerat.
Glycorex / Protokoll vs användningssätt / Protokoll vs användningssätt
2020-12-29 09:26
Väldigt fundersam, säkert en o annan här med.

Gång efter gång hittar forumet nya artiklar/studier runt om i världen gällande
Glycosorb och hur den används med framgång i alla olika varianter av protokoll/olika typer av transplant.

• Parallell kopplat
• Singelkopplat
• I samband med dialys
• 1 filter lång tid
• 1 dag innan, samma dag
• 3 dar innan 1–2 veckor innan
• Före och efter i alla möjliga sammanhang
• Olika organ, olika sjukdomstillstånd, förebyggande och räddande
• Används i ABOi
• Används i ABOc

Listan kan göras hur lång som helst
Det frågetecken jag då får är hur fungerar det med Medical Divices och den registreringen den har i samband med certifikat/godkännandet/ CE MDD/ MDR. (clinical evolution/ klinisk studie)

Och hur kommer det sig att vi vet mer än G själva typ (genom allt vi hittar på nätet)
En gång PM efter forumet är ingen gång men att forumet hittar åt G gång efter gång? Som sen GTAB PM:ar om. Är de vi som är bra eller G som är sävliga.

Jag vet av ett svar från Johan att G inte kan hålla koll på alla tester/varianter/studier som hela tiden pågår med sorben. (från ett svar varför de inte gav ut ett PM om samarbetet med det grekiska institutet och MG kolonnen) som visade på framgångar.

Frågor som då dyker upp i mitt huve är
• Vet inte G om när ett sjukhus tänker frångå det registrerade protokollet (om det ens finns ett sånt)
• Hittar sjukhusen runt om i världen på egna varianter på protokoll, efter eget huve.
• Hur ska en kliniskt studie (MDR/ clinical evolution) kunna vara gångbart om det hela tiden görs egna varianter av protokollanvändandet och användningssättet
• Är kolonnen registrerad för en generell användning (jag tror det)
• Är detta kopplat till att oavsett variant så fråntas alltid G ansvar för hur den används
• För om sjukhuset skiter i att den återanvänds så skiter de också i registrerat protokoll (om det nu finns ett sånt)

Då kommer nästa fråga om nu Sorben ska in på USA marknaden och FDA kräver en studie av sorben skarpt ute på klinikerna.

Ska de då göra som de vill i den studien eller ska G förse dem med ett multianvändnings protokoll.
Det kommer inte fungera på annat sätt då det inte går att utföra en studie på vart och ett av de olika varianter hantering av protokoll.

Nu ska det snart dras igång skarpa studier för RA kolonnen kommer de då bli ett protokoll som sen klinikerna själva kan laborera med. tider-antal kolonnen körschema, hur länge uppkopplad etc.
Svårt att få ihop hur detta fungerar i RL

Om det är som jag tror så är det bara själva funktionen som godkänns och då med ett av G tillsammans med institutet framtaget schema. Kallas Validering

För om det ska registreras alla möjliga olika protokoll kopplat till RA kolonnen så lär det bli ohållbar hantering både tidsmässigt och kostnadsmässigt.

Eller kan det bara vara så här
Man använder kolonnen (vilken de nu är) enligt olika varianter och då bara skriver att nivåerna ska va si o så låga när man är klar, och hur du kommer till dessa låga nivåer är upp till sjukhuset trx avd. Se validering
(tidsfönster-kostnad-resurser) allt är olika på olika sjukhus

Lite snurrigt kan jag tycka att G inte förklarat detta på ett bra sätt

Avanza forum är G:s PR avdelning.
För hur ska det bli framöver med alla nya produkter som ska lanseras
Vi hittar idag hundratals artiklar om Sorben och om några år kommer vi hitta samma för
RA-MG-UBP-UT-UB
Finns inte en chans att G kommer klara av att bevaka allt detta, Ska G lita på att forumet hittar allt åt dem.

De måste lägga till i sin kommande marknadsförings-sälj organisation någon form av bevakning.
Eller att de skriver in i sina användarvillkor att om klinikerna frångår standars protokoll så ska det redovisas lite kort tillbaka till G, säg senast inom 1 månad eller något sånt.
Så får sen G avgöra om det är ett PM material eller inte
eller ska de fortsätta lita på vårt forum som hittar allt.

Är det bara jag som är fundersam eller har jag bara snöat in mig för mycket

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -