På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Glycorex har alla möjligheter att göra samma resa som XvivoPerfusion, men det kommer ta tid.

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Xvivo? Buttrix 20-12-04 16:34
Glycorex har alla möjligheter att göra samma resa som XvivoPerfusion, men det kommer ta tid. Italienaren 20-12-04 16:29
1/1
2020-12-04 16:34 IP: +ZikmGtlm
Osäker kan ha varit Xvivo. I vilket fall resonemanget var att det var viktigt att vara noterade i USA för att bolagen i med tech värderas mycket bättre där. Sannolikheten att det kommer hända med detta bolag är väl ca 0,00% i runda slängar. Man ju i alla fall drömma.
Redigerades 2020-12-04
Glycorex / Glycorex har alla möjligheter att göra samma resa som XvivoPerfusion, men det kommer ta tid. / Glycorex har alla möjligheter att göra samma resa som XvivoPerfusion, men det kommer ta tid.
2020-12-04 16:29 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Vi är nog alla överens om att det inte saknas triggers i Glycorex. Dom behöver jag inte jag räkna upp igen.
Jag lyssnade av Pontus presentation igår och det var ett hyfsat bra lyft från tidigare presentationer av bolaget. Jag tyckte personligen att man borde uttryckt viljan av att komma in på USA-marknaden betydligt starkare. Även när det gäller byte av lista. Alla fördröjningar ger en bild av ett bolag som inte har tillräckligt med resurser. Man har dock blivit betydligt bättre på den sidan.
Den riktade emissionen på 40 Mkr var den största som Glycorex har gjort. Över tid så har man fått lägga olika applikationer åt sidan för att prioritera mer angelägna projekt.
Det är ingen bra strategi. Resurser behövs för att utveckla samtliga applikationer men även nya.Hemsidan har enbart riktat sig mot investerare i första hand och inte mot bolagets tilltänkta kunder. Bolaget är fortfarande totalt okänt för många investerare.
Man har en första produkt glycosorb-ABO som nettoomsatte 36 mkr 2019. Efter att ha följt bolaget sedan 2003 så känner jag väl till historiken. Jag skulle kunna räkna upp betydligt flera argument.
Men nu till det POSITIVA.
Alla tidigare invändningar är nu historik. Jag förstår att många är otåliga.
XvivoPerfusion är ett mycket välskött bolag. För en tid sedan utannonserade man en förvärvsstrategi och gjorde en nyemission på 500 mkr. Kort därefter förvärvade man ett holländskt
bolag som en komplettering av strategin. Det ledde till förhöjda riktkurser och bolaget har nu passerat ett börsvärde på 9 miljarder kronor.
Ingen analyserar Glycorex och därför kommer inga motsvarande uppgraderingar.
Med rätt fokus samt uppskalning av bolaget så har Glycorex alla möjligheter att påbörja samma resa som XvivoPerfusion. Det kanske även kommer kräva en rejäl ägarförändring i bolaget. Redan nu borde man gjort en betydligt större emission.
Trösten på kort sikt är att bolaget är väldigt lågt värderat. Både sett till risken och framtidsförutsättningarna. Jag har åtskilliga gånger påpekat att det kommer ta tid men from 2021 och framåt så ser det väldigt ljust ut.
Trevlig helg

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 9,9 -0,4% 12,1 -18,18%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -