Vågar du, och andra, gissa med mig om vilken av flygbolagen kommer att ge mest tillbaka i pengar nästa år, 2021? :))
Min favorit som sagt är LUFTHANSA. Jag ska förklara varför. Sedan får du göra samma sak med din favorit om du vill.
För det första är det helt normalt om en del börjar skatteplanera och säljer av bolag med VINSTER för att kvitta av mot sådana med FÖRLUSTER och att aktierna kan tappa lite. Men vad händer sedan efter årsskiftet? Det är där det intressanta ligger...
Jag tror att nästa år blir det - KABOOOM, för alla flygbolagen men främst för LUFTHANSA och de andra stora Europeiska KVALITETSBOLAGEN före de nordiska.
Jag kan påstå att DEUTSCHE LUFTHANSA AG kommer att räknas i KVALITETSBOLAGEN redan nästa år och dra till sig de smarta pengarna och instituten att köpa in sig stort igen i bolaget. Då kommer aktien att EXPLODERA och resa sig HÖGRE än vad den har varit historiskt.
Det ser vi redan på att Lufthansa "har drygt tio miljarder euro i tillgänglig likviditet efter att ha minskat sina kostnader med hälften för 2020 och har endast använt sig av en tredjedel av de nio miljarder euro man lånat från statligt håll, samt spenderat lite av dessa pengar.".
Men så har vi också fantastiska Swiss, som riskerade att säljas, kan redan betala tillbaka till staten på lånet det fick och börja gå med vinst igen.
Lufthansa Group:
https://www.lufthansa.com/lt/en/lufthansa-group-star-alliance-and-partner-airlinesNu är det sista chansen att KÖPA Lufthansa före årsskitftet.