På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Snart vändning

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Wolfkill Honkies 21-01-02 12:37
Nja jag vet inte, wolfkill 21-01-02 09:36
Strukturförändringar i spelbranschen kommer driva värderingen 2021 NoGutsNoGlory 21-01-01 19:59
Jag... Jeppman97 20-12-31 16:23
Wolf Starck 20-12-31 16:04
Märkligt wolfkill 20-12-31 07:58
Sista handelsdagen 2020. Honkies 20-12-30 11:53
Positivt Starck 20-12-29 17:51
Hmm thegear 20-12-29 12:48
Rea Olavi777 20-12-29 11:52
Mmm Bullburger 20-12-29 02:04
Nu eller aldrig Roech 20-12-28 12:05
Upp till bevis Bullburger 20-12-22 16:00
Snart vändning MrLax 20-12-17 13:04
1/1
2021-01-02 12:37
Håller med dig håll Dahl (gamen) och Nevi utanför eventuella penga anskaffningar. Låt hellre aktieägarna bistå utifrån innehav och givetvis ska Nevi försvara sin andel. Vill de öka är det ju fritt fram köpa över marknaden.

Nytt år nya möjligheter. Men hoppas att bolaget sonderar egen terräng och bygger sin verksamhet vidare utan dessa individer vid makten.
Redigerades 2021-01-02
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Game Chest Group 7,88 -18,93% 3,98 97,99%
Game Chest Group / Snart vändning / Nja jag vet inte,
2021-01-02 09:36
känner mig mer och mer skeptisk till NEVI som ägare överhuvudtaget. Safe Lane som du nämner vill emittera aktier om högst 188 mkr och minst 54 mkr. De påstår den är 100 % garanterad.. och vem är med där? Jo Gerhard Dal... Han är med överallt som har med NEVI att göra och med det kurspress då han tydligen allt som oftast får aktier till rabatterade priser som han inte räds att värka ut oavsett påverkan på kursen.

För att GCG ska ha en rimlig kursutveckling/framtid måste allt vad NEVI/Gerdard osv försvinna och det måste komma in en seriös aktör som värnar om GCG.

Sen Jesper Nord var ju inte heller någon stjärna direkt. Då gör Robin det väsentligt bättre än så länge.

Redigerades 2021-01-02
Game Chest Group / Snart vändning / Strukturförändringar i spelbranschen kommer driva värderingen 2021
2021-01-01 19:59
Troligtvis säljer NEVI ut en del av sina innehav för att betala av lån från Gerhard Dal 8som idag äger drygt 9% i Nevi). Detta trycker ner bl.a GCG aktien.

Tror på intressanta strukturförändringar inom branschen. Inte minst har vi sett detta den senaste månaderna. Jag tänker närmast på Safe Lane Gaming, där B21 (kopplingar till NEVI) är ägare och den gamla GCG trotjänaren Jesper Nord numera är VD. Detta bolag värderas till 190mkr och har gjort kapitalanskaffning och en del förvärv. Alltså, vem har sagt att GCG är det förvärvande bolaget? Med denna låga värdering kan ju dom bli förvärvade där Wurm är kronjuvelen, ett spel som säkert kan vidareutvecklas till mobil spel.

Säkert är fallhöjden ganska begränsat från dessa värderingar
2020-12-31 16:23
delar i princip samma tankegångar. Det gick så jäkla bra där i våras/sommaren när man ständigt kunde uppdatera sig kring streamers och vad de generarade för trafik. Sedan briserade verkligen kursen (jag var emot det, det var ingen hälsosam uppgång) när Wurm nylanserades.

Jag tror att Wurm stal mycket fokus, och såhär med facit så är det med allt rätt också då det spelet haft stabilast och störst intäkter. Det är bara det att GCG har sån enorm potential i sina andra varumärken, betydligt större än vad Wurms nischade mmo-stil någonsin kommer att ha.

Jag ligger sen någon vecka tillbaka helt utanför Game chest då jag tycker att det är lite skakigt just nu och jag har svårt att få en ordentligt bild av bolaget. Men jag håller den under stenhård koll. Möjligheterna finns där...

Gott nytt!
2020-12-31 16:04
Jag delar dina faror och tror det är nyttigt att vi är skeptiska tills motsatsen är bevisad, trodde precis som du att det skulle vara lite mer händelserikt vid den här punkten.
Vi får hålla tummarna för att 2021 är GCG’s år, ett stort förvärv som driver upp omsättningen och får lite mer snurr på bolaget tror jag hade vart en bra idé!

Gott nytt på er, med förhoppningar om många blåa dagar under kommande år.

Allt det bästa
2020-12-31 07:58
År för GCG... allt började fantastiskt (bolagsmässigt) för att sedan när jag trodde att nu är det verkligen på G, dö ut i princip aktivitetsmässigt (förutom Wurm). Varför låta det gå 13 dagar sen nått hände på Twitter?

Tror tyvärr inte fridayplays/gamethrill kommer flyga då man har uppenbarliga problem att attrahera kunder. Mkt beror nog på ointresset att investera i marknadsföring vilket jag tycker man bör göra vid sidan om sina streamers då dessa tillsynes inte kan driva in tillräckligt med kunder. Men frågan är hur länge bolaget är kassaflödespositiva om inget väsentligt positivt händer vilket jag hoppas händer inom en väldigt snar framtid.

Jag hoppas 2021 är GCGs men då behövs det ett kraftigt förvärv som på egen hand orkar finansiera övrig verksamhetsutveckling med stöttning av Wurm.
Redigerades 2020-12-31
Game Chest Group / Snart vändning / Sista handelsdagen 2020.
2020-12-30 11:53
Nästa år är GCGs år.. :) kassaflödespositisva och skuldfria. Spännande tider kommer.. :)
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Game Chest Group 7,88 -18,93% 3,96 98,99%
2020-12-29 17:51
... Allt som hänt sedan vi var runt 9kr är positivt, kassan är duglig, vi är skuldfria och kassaflödespositiva sedan Q3.
Reaktionen från marknaden känns helt orimlig, extremt översåld och sjunker på låg omsättning.

Trodde faktiskt inte vi skulle se dessa nivåer igen med tanke på allt som hänt, men det är väl bara att tacka och fylla på, vi får se det som lite mellandagsrea helt enkelt = )

Förr eller senare drar det, och från dessa låga nivåer tenderar det att gå ganska fort!
2020-12-29 12:48
Vad har hänt här sen 9 kr egentligen? Hur ser kassan ut? Man blir ju onekligen sugen att fånga denna kniv annars.
2020-12-29 11:52
Då är det snart rea på riktigt här då
2020-12-29 02:04
Ja det måste vara osedvanligt mycket spelande sett till tidigare år när folk inte bara från skolan utan förvärvsarbetande är hemma. Det känns inte som om GC når fram med sitt budskap till rätt klientel.... tyvärr!
Game Chest Group / Snart vändning / Nu eller aldrig
2020-12-28 12:05
Ska bli spännande och höra nästa uppdatering, känns lite som en viktig milstolpe nu och se om det börjat röra på sej, för har det inte hänt något nu så har man verkligen inte marknadsfört sej rätt enligt mej, så många som suttit inne framför skärmarna under de senaste månaderna nu måste ju vara rekord.
Game Chest Group / Snart vändning / Upp till bevis
2020-12-22 16:00
Nu får vi se vad influencers har för påverkan på sina följare.
Game Chest Group / Snart vändning / Snart vändning
2020-12-17 13:04
Snart måste vi vända norrut! Q1 lanseras ny plattform, förmodligen kommer detta dra upp både abonnenter och marginal.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -