På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Stor skillnad mellan q2 och q3

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Moreismore Honkies 20-11-11 21:21
Re Honkies Moreismore 20-11-11 20:58
Moreismore Honkies 20-11-11 16:10
Re Honkies Moreismore 20-11-11 15:57
Honkies Viki 20-11-11 15:55
Viki Honkies 20-11-11 15:52
Mer troligt med 8-10 Viki 20-11-11 15:44
Wolfkill Honkies 20-11-11 13:30
Rapporten i sig wolfkill 20-11-11 10:22
Roech Viki 20-11-11 09:25
Rapport Roech 20-11-11 06:10
Stor skillnad mellan q2 och q3 Viki 20-11-10 16:49
1/1
2020-11-11 21:21
Esportrait kan ge bra pengar då de får 1-5% sv biljettens pris som de säljer. De har ju tidigare sålt biljetter till Dreamhack bland annat.

Låt säga 500 per biljett ger 5-25kr beroende på Avtalets utformning. Om det då är 5000 biljetter ger det från 25000-125000 bara för att tillhandahålla biljetter. Givetvis har man admin kostnader etc. Sen tillkommer alla dessa dagspass för icke spelande personer. :)

Det är denna typ av grenar i bolaget som behöver komma igång.
Redigerades 2020-11-11
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Game Chest Group 7,8 -19,75% 6,36 22,64%
2020-11-11 20:58
Omvänd vinstvarning eller vinstvarning är bolaget skyldig att presentera för marknaden om resultatet markant tenderar avvikande åt det ena eller andra hållet, fel skulle vara att inte dela den informationen. Tycker du att det kommuniceras för mycket där?
Ett datum för q-rapport finns för att rapporten ska publiceras då. Den kan väl tidigareläggas om allt är klart, i annat fall är det angivet datum som är avtalat. - bättre och mer kontrollerat än så kan det ju inte bli:)

Pandemin har lamslagit hela världen och påverkar ett litet ben (esportrait) av GCGs portfölj, vilket är anledning till att det ligger på is. Var tror du bolaget genererar när den bollen börjar rulla efter pandemin?

Hur många bolag på börsen går emot bästa Q någonsin och annonserar omvänd vinstvarning trots svagheten du beskriver?

Om ledningen nu ska lyssna så hoppas jag innerligt att det är på någon klok person med två hjärnhalvorna tillkopplade.

Spännande, tack för diskussion:)
2020-11-11 16:10
Tack för ett bra motinlägg och hög kvalite på svaret. :)

Då kan man fråga sig varför man gör omvänd vinstvarning? Är det då inte bättre hålla tyst och invänta rapporten?

Eller ville de ha upp kursen för att kunna göra detta förvärv? Men gick åt helvete då kursen synades av marknaden? Kanske Nevi satte stopp för affären om utspädningen skulle bli 50%??

Jag antar de måste börja lyssna nu. Deras guldägg esportrait tar stryk pga Corona.. (inga större lan)

Jag tror denna positiva rapport redan är inprisad i dagens kurs pga de avslöjade sig för tidigt. :( Kanske liten uppgång då det syns i nyhets flödet och lockar in någon stackare.
Redigerades 2020-11-11
Game Chest Group 7,8 -19,75% 6 30%
2020-11-11 15:57
Tunga ord Honkies.

Sett till vad GCG, sedan notering, lyckats bygga upp med betryggande hantering och i en takt som medför stabilitet så skulle jag säga att "småglinen" du antyder har lyckats mer än väl.

Marknaden idag, speciellt i småbolag, har inte kunskapen att värdera bolag och framför allt inget tålamod.
Jag förstår att man gärna vill ha uppdatering gällande bolagets prestation och framtidsplaner. Men det är fasiken aldrig så att alla är nöjda. Folk ska helst veta när VD är på toabesök, äter lunch eller när de sover för att vara tillfreds.
En fråga jag ställer mig är varför ett bolag ska värderas 20-30% mindre för att det inte kommit ett PM på 2 veckor? Är bolaget och ledningen dålig då? Man kan diskutera vad som är rimligt men jag anser inte att marknaden någonsin kommer att vara helt nöjd.

Det är marknaden som gör att jag kliver ur bolag efter uppvärderingar. Trots det att jag vet hur tryggt bolag tågar på så vet jag att slapphänta investerare kommer att ge mig chansen att kliva in på en betydligt lägre nivå, det är inte bolagets fel oftast utan det beror på investerare som hakar på en trend och sedan inte vet vad det är för bolag. Tyvärr så är det oroväckande effektivt att analysera marknaden lika mycket som bolaget när det ska placeras pengar.

GCG är ett grymt bolag och endast i startgroparna. Marknaden i just GCG är så man skäms. Kolla bara på när folk kräkte ur sig aktier på 2 :- i mars
2020-11-11 15:55
Där är jag helt enig med dig. Vi ser ju klart och tydligt resultatet av det i den låga aktiviteten. Jag ser dock inte anledning till att kursen ska ner till dessa nivåer. Vi får helt enkelt hoppas att Robin och co uppmärksammar missnöjet i kommunikationen och att vi kan få lite klarhet och fina ord under morgondagen.
2020-11-11 15:52
Bolaget gör omvänd vinstvarning i September utnyttjar inte momentum. De låter omvända varningen självdö.

Bolaget har lovat mig och andra ägare ställa upp på aktieträffar under Oktober. De svek det löftet och lovade större saker. Troligen förvärvet som gick åt fanders.

Bolaget har inget intresse dyka upp på Aktiedagen eller där andra investerare finns.

Hur fan kan de då räkna med folk ska vilja satsa pengar i det??
Redigerades 2020-11-11
Game Chest Group 7,8 -19,75% 5,9 32,2%
2020-11-11 15:44
4,7? Vad får dig att tro det? Kan det vara så att du sålde av ditt innehav vid lägsta nivån för två veckor sedan och vill få chansen att köpa ikapp lika lågt?

Kursen hoppar upp och ner hela tiden på grund av låg aktivitet. Det är lätt för de som köper och säljer att påverka kursen i en riktning, som idag. Vi har en omvänd vinstvarning och du tycker att vi ska ner mot 4,7? Visst handlar inte allt om q3-rapporten men innan kommentarer från bolaget kommit så ser jag ditt inlägg som helt omotiverat, om inte motiverat för egen vinning.
2020-11-11 13:30
Att köra omvänd vinstvarning och inte tidigarelägga rapporten är så amatörmässigt gjort.

Men vad kan man räkna med när VD inte är fyllda 25år. Samt knappast besitter erfarenhet eller kompetens för att locka investerare till ett bolag?

Mot 4,7 kr snart igen kanske?? Högre ska bolaget inte ligga i alla fall och då kan de lycka till med sina förvärv..
Redigerades 2020-11-11
Game Chest Group 7,8 -19,75% 6,06 28,71%
2020-11-11 10:22
är väl rätt ointressant i och med att den till största del är tillkännagiven sedan tidigare. Det viktigaste blir abonnentsuppdatering samt om det kommer någon form av långsiktig plan på mål och HUR dessa mål ska infrias.
2020-11-11 09:25
I detta fallet tror jag dock att mål och händelser är något vi kommer få höra gott om. Om det inte finns höga mål och ambitioner i bolaget så får man ju undra var snacket om 75m-förvärv kommer ifrån. Jag tror att det finns stora planer och jag hoppas innerligt att jag har rätt och att vi får ta del av dessa inom kort.
2020-11-11 06:10
Hoppas verkligen det presenteras lite nya mål och händelser, att det visar vinst och att lånet är betalt kommer inte påverka kursen nämnvärt tyvärr tror jag. Vi har stampat på dessa nivåer väldigt länge nu med några väldigt korta kursuppgångar som sedan rasat mer än själva uppgången. Det jag är lite förvånad över är att omsättningen är så oerhört liten precis innan en garanterat bra rapport.. hoppas jag har fel men så går mina tankar.
Game Chest Group / Stor skillnad mellan q2 och q3 / Stor skillnad mellan q2 och q3
2020-11-10 16:49
Vid q2-rapporten låg kursen i 5.94, Två veckor senare var vi uppe på över 9, till med en snabb sväng på 11 om jag minns rätt. I den rapporten såg vi egentligen inte så mycket positivt, mer än att man betalt av halva lånet till Qualcon och att vi började se betalande användare av Wurm Online inför q3.

På torsdag har vi en rapport där bolaget kommer visa vinst. Vi har betalt av hela lånet till Qualcon och vi har under hela perioden haft ett stort antal betalande användare av Wurm Online.

Ser fram emot torsdag och kommande dagar/veckor som kommer.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -