På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Wurm i Massively OP

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Ser Roech 20-08-27 10:31
CoBe wolfkill 20-08-27 10:08
Re: Wolf. CoBe69 20-08-27 09:53
Tugg tugg tugg.. wolfkill 20-08-27 09:32
Fler och fler Ava ägare. Honkies 20-08-27 07:28
Spännande nyhetsbrev att vänta :-) wolfkill 20-08-26 20:39
10K Fundament luminati 20-08-26 15:29
Som du är inne wolfkill 20-08-26 12:59
Kul Roech 20-08-26 11:44
9kr inom kort Honkies 20-08-26 11:42
Det kommer Binlio.. wolfkill 20-08-26 10:40
10kr Binlio 20-08-26 10:18
haha wolfkill 20-08-26 10:15
Oj... tomt på säljsidan? :D wolfkill 20-08-26 09:16
Tussen.... wolfkill 20-08-26 08:47
1/2 »
2020-08-27 10:31
Ut som folk börjar förstå vart vi är påväg nu och vill ta plats.
2020-08-27 10:08
jorå jag brukar ju ha den strategin också, köpa uppåt :-)

Denna review av spelet tycker jag förklarar det du säger rätt väl -

"This game won"t be for everyone, it takes a while to do things and it"s not traditionally "exciting" but it"s a game where players actually speak to each other and build relationships whether that"s in the server wide chat or through repeat trade or service etc. You can do pretty much whatever you want, you don"t need to fight anything for the entirety of your life if you don"t want to, but you can!

For example, I"ve just finished building my house and I"m currently in the woods picking walnuts because it"s walnut season. I"m going to ride home on my horse to make some food using said walnuts, then once I"ve done that I"m going to spend some time chiselling some archaeology fragments that I dug up a week or so ago to see if I found any cool items.

Then I think I"ll tend to my farms, groom my animals and do some blacksmithing to improve my tools so I can mine/dig/chop faster. I could go on and on but there"s just so much."
2020-08-27 09:53
Tugg tugg tugg tuggade i mig 4000 på 8.18-8.20 precis. Kollade hela orderdjupet på Spotlight och drog slutsatsen att det var bättre att köpa från sälj än lägga mig på köp. Min magkänsla, fa och ta säger mig att det kommer bli en trevlig kursutveckling en tid framöver. Jag tror tex inte att vi direkt sjunker av infon i Septembers månadsbrev från Robin 😉

Tom jag som tycker att Wurm bara är underligt är inne och kollar antalet spelare titt som tätt. Positivt, mycket positivt!

Jag tror att konceptet med Wurm vad det gäller att interagera socialt med andra människor är en framtida vinnare. Om ni minns så postade jag en artikel ang fenomenet "social communitys" inom gamingvärlden och att det växer.
Wurm är imo optimalt för denna snabbt växande företeelse. Folk kan ju bygga små byar å knalla runt å surra med varandra, bygga sitt eget hus, plantera grejer, bygga något gemensamt, kolla in grannens hus, snacka med grannen osv.

Det finns många som lever sitt liv genom internet. Wurm är perfekt för där kan dom bygga ett hus och en personlighet som återspeglar den dom är eller vill vara irl.

Fast personligen så hade jag nog hellre bränt ner grannens hus, stulit hans häst, druckit upp hans sprit och begett mig ut i vida världen och klubbat ihjäl drakar 😁
Redigerades 2020-08-27
2020-08-27 09:32
är bara att försöka fiska de aktier som går just nu.. Jag hoppas marknaden fortsätter sälja nedåt lite.. vill ha mer inför hösten :-)
Game Chest Group / Wurm i Massively OP / Fler och fler Ava ägare.
2020-08-27 07:28
Bolaget börjar sakta men säkert synas hos investerare. Fortfarande billigt köpa in sig. Ett expansivt bolag..
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Game Chest Group 7,82 -19,55% 8,22 -4,87%
Game Chest Group / Wurm i Massively OP / Spännande nyhetsbrev att vänta :-)
2020-08-26 20:39
Härlig och beskrivande review av Wurm som jag tror talar för många nya..

” 123.2 timmar totalt (121.6 timmar när recensionen skrevs)
UPPLAGD: 26 AUGUSTI
I highly recommend this sandbox MMORPG. Give it a try today. Fans of the genre will not be disappointed. As an F2P player for over 100 hours, I"ve had a great time. My next step will be to upgrade my account to premium. I look forward to spending thousands of hours interacting with the community and exploring a world of endless adventure.”
2020-08-26 15:29
Helt klart de börja byggas fundament bakom kursen, tro snart en 10 subscribers är inom räkhåll om subscribtion raten håller i sig.
https://steamcharts.com/app/1179680
Positv att average daily player håller sig på ung samma nivå som efter launch, fortsatt top 5 på
https://store.steampowered.com/tags/en/Massively%20Multiplayer/

Spelet ser ut att ha mellan 2-4K downloads per dag och tror totallen kan var uppåt 80-100K
2020-08-26 12:59
på så är det en VÄSENTLIG skillnad mellan GCG idag (nosar på 9 kr) jämfört med GCG för ett år sedan då vi var upp på 9 kr då det idag finns verklig substans bakom denna kursnivå vilket det inte gjorde då.

Bla Positivt resultat (EBITDA) H2, skuldfria, accelerering av betalande abonnenter m.m. stora profiler som promotar bolagets plattformar m.m. Skulle inte vara överraskad om man snart signat en profil.

Blir bara bättre och bättre detta.

2020-08-26 11:44
Att det börjar bli lite omsättning på högre kurs! Bytt ganska mycket mellan 7-8 nu ett tag🙂 det märks när någon vill ha lite större mängd på kursen, dock är det ju alltid någon som säljer ner, men Fått en fin grund att åka norr ut från nu😎
2020-08-26 11:42
Bolaget klättrar successivt uppåt och nya ägare har tagit plats vid bordet.. Wurm är en succé på Steam. Break even är troligen redan uppnåt.. finns bara en väg att gå..
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Game Chest Group 7,82 -19,55% 8,14 -3,93%
Game Chest Group / Wurm i Massively OP / Det kommer Binlio..
2020-08-26 10:40
men måste ge dig det! Din profetia om 10 kr till rapporten var fan inte helt fel ändå.. väldigt nära.

Oklart hur många abonnenter vi har idag men det är en jäkla fin grund att gå in mot högsäsong med. Får vi en uppdatering som påvisar att antalet abonnenter är upp mot 7 500 - 8 000 st vid detta nu så skulle jag faktiskt inte vara alltför förvånad om vi har en 12 000 st mot årsskiftet.

Då blir man ju lite sprallig när man börjar snegla mot 2021.!

Sen skulle jag inte heller bli förvånad om ex. DI eller någon annan affärstidning skulle skriva en artikel om Robin som borde vara den yngsta börs-VD och som troligtvis lyckas trots sin ringa ålder vända bolaget mot vinst. Blir ett bra CV för honom.
Redigerades 2020-08-26
2020-08-26 10:18
Skulle vi haft innan rapporten... nu kommer det med fina stabila steg... Ryan som kanske säljer hela innehavet via SWE?
2020-08-26 10:15
gick snabbt innan de kom med blockarna.. det är bra.. bättre att det omsätts lite aktier på denna nivå också.

Vi var alltså 64 ören ifrån att nudda 9 kr, tidigare ATH.. mäktigt!
Game Chest Group / Wurm i Massively OP / Oj... tomt på säljsidan? :D
2020-08-26 09:16
Det börjar osa ATH big time!

CoBe, jag hade inte varit negativ till en större investerare går in i en riktad emission med några % högre teckningskurs än rådande kurs i syfte om att accelerera plattformar alt penetrera e-sporten ytterligare.
Redigerades 2020-08-26
2020-08-26 08:47
ssscchhyy!

:D

Undra när de långsiktiga planerna presenteras? Spännande att se ambitionsnivån nu, känns som att denna gång kommer dessa mål/planer vara rimliga och trovärdiga då kommunikationen från Robin varit grundade i fakta och inte som tidigare.
Redigerades 2020-08-26

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -