Raketer åt sidan, en klok man

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Nämn gärna vilka Louloublaster 20-04-14 15:13
Sannolikheter - matematik En klok man 20-04-14 14:48
Raketer åt sidan, en klok man JAVAS 20-04-14 13:38
1/1
2020-04-14 15:13 IP: jr+uFxrsv
Har du några namn du kan dela med dig av som har bättre R/R så tror jag vi alla är nyfikna.
Asarina Pharma / Raketer åt sidan, en klok man / Sannolikheter - matematik
2020-04-14 14:48 IP: tmv+PlXN6
Det är väldigt komplext att ens förstå variablerna man försöker riskjustera, då får man titta på likheter i tidigare fall. Få analyshus - som dessutom ofta är betalda av bolaget de är satta att bedöma (det visste ni väl) - har forskarkompetens inhouse.

Om vi skall vara ärliga, och det tycker jag att vi skall vara, så är det rätt mycket gissning, det är därför förmögna privatpersoner som investerar - ofta före notering - läger en mille i tio olika forskningsbolag då det övergår till matematik och sannolilkhetslära vem som lyckas.

Alla trodde Moberg var färdiga med studier och att F3 i USA var en wqlk in the park.

Vad hände?

200m i lån och ny kompletterande studier.

Så jag håller med Dolby6, det finns bättre case vad beträffar risk/rawrd vid nuvarande kurs.
Asarina Pharma / Raketer åt sidan, en klok man / Raketer åt sidan, en klok man
2020-04-14 13:38 IP: bkB3rZ/nt
Jag har ringt och pratat med analytiker som menar på att normala fall är det mellan 10-15% som analyshus brukar gå ut och förklara risken till en studie ska bli positiv eller inte. De menade på att 20% är ganska högt, medans nu har man gått ut med 50 % och det är då en väldigt stor sannolikhet till att de tror att det blir ett lyckat svar.

Jag ställde frågan: är det 50/50 chans? Då fick jag svar nej, det är nästan övervägande större sannolikhet när man går ut med en sådan stor indikation på procentuell analys till ett positivt utfall.

Redigerades 2020-04-14

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -