På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Ringar på vattnet

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Håller med Roech 21-01-11 18:33
Tsunami Murthys 21-01-11 17:28
Tvärtom Murthys 21-01-11 17:22
Nja hilvederikö 21-01-11 17:04
80% rusning på 3 veckor Delemox 21-01-11 16:26
Ringar på vattnet 80talisten 21-01-11 08:29
1/1
Touchtech / Ringar på vattnet / Håller med
2021-01-11 18:33
Håller med föregående talare. Tror inte vi kommer se någon märkvärdig dipp. Snarare en jämn uppgång. Få som känner till bolaget och ökandet av Avanza ägare har varit ganska högt senaste börsdagarna. Jag har legat lång och väntat på detta och min känsla säger att det är nu det drar igång för TT. Det är min åsikt iaf!
2021-01-11 17:28
Nu när de Touchtech visat vad deras produkter levererar så kommer det sprida sig snabbt!

Digital Venue, sparar många timmar och presenterar en snygg katalog för en försumbar månadskostnad! Kommer sprida sig och snabbt bli en snackis!

Likaså Vendo,
Låg månadskostnad som ger en ökad lönsamhet. Tror Vendo kommer vara lika vanligt som en betalstation i butikerna om 5-10 år, varför inte en Vendo med utcheckning!

Lönsamhet är nära och intäkterna kommer rassla till snabbt!

100kr/ aktie 2022/23!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Touchtech 28,4 -2,07% 20,3 39,9%
2021-01-11 17:22
Det finns extremt mycket i pipen och det du kallar ”rusningen” är snarare en uppvärdering till som släpat!
Bolaget kommer bli lönsamt i år och med höga marginaler blir det snabbt mycket pengar i vinst.
Anledning till uppvärderingen nu tror jag är podden där Bestseller hyllar Touchtechs produkt. De är mer nöjda än vi kunnat föreställa oss.

30kr ligger närmare än 15kr i dagsläget. BV på 300 miljoner (30kr) är Base enligt mig med denna pipeline.

Sälj inte, du gör bort dig.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Touchtech 28,4 -2,07% 20,6 37,86%
2021-01-11 17:04
Tror inte dippen kommer bli så stor som du tror, men vi får väl se. Tycker 20kr är ett schysst köppris på aktien, och baserat på nuvarande orderdjup så verkar jag inte vara ensam :)

Sitter dock alldeles för dåligt investerad mot vad jag borde, så den får gärna ta en liten studs på 15/16kr, så jag kan fylla på ordentligt
Touchtech / Ringar på vattnet / 80% rusning på 3 veckor
2021-01-11 16:26
Börjar sälja av på den här nivån efter att länge ha fyllt på under 11kr nivån. Med den här galna parabolisk uppgång tror jag vinsthemtagningarna börjar. Gissar att framtiden kommer se ut exakt som rusningen under sommaren 2019. Om vi stänger såhär långt under dagshögsta tror jag fallet börjar närsom.

Helt klart min högsta avkastning på såhär kort tid och tror fortfarande lika mycket på bolaget, men ingen mer info kommer nog publiceras före rapport om en månad och med denna volalitet tar jag heller hem en större del av vinsten. Hur resonerar ni andra?
Redigerades 2021-01-11
Touchtech / Ringar på vattnet / Ringar på vattnet
2021-01-11 08:29
Jag satt uppe inatt och funderar... Det där Digital Venue-avtalet med Veromoda kanske är större än vad jag insett...

såhär skriver Bestseller på sin hemsida.

"BESTSELLER brands and products are available online, in about 2,600 branded chain stores, 15,000 multi-brand and in department stores across Europe, The Middle East, North America, Latin America, Australia and India. "

Veromodas syfte med digital Venue är ju att smidigt kunna skapa digitala och interaktiva kataloger till egna butiker och multibrand-partners. När dessa tusentals olika multibrand-bolagen runt om i världen får uppleva skillnaden mellan Touchtechs interaktiva Digital Venue verktyg och jämför det med branschstandarden (ett vattenfall av PDF dokument) lär de vilja att fler av deras leverantörer jobbar på liknande sätt. Tänk er större återförsäljare så som Zalando XXL, eller kanske Stadium som tipsar sina leverantörer om att även de borde använda detta smidiga verktyg...

Eftersom de skapar mervärde för både säljare och köpare finns det en chans att detta avtal ger ringar på vattnet som vi idag bara kan fantisera om.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -