På Avanza använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies

Loser?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Loser? vesslan 19-04-18 11:42
1/1
2019-04-18 11:42 IP: 3wxCETaZl
Vem säger att Global Gaming är en loser på 8kr? Det är alltid risky att gå emot trender och fånga fallande knivar och det talar emot denna teorin men här är det nog inte fel att vara contrarian. Jag tror det kan vara ett ypperligt tillfälle att gå in för den som har lite tålamod. Säger inte att kursen kommer rusa till 20 kr inom en snar framtid men aktien kommer stabilisera sig högre när alla domedagsprofeter som pratar om konkurs lugnat sig lite. Med tanke på att VD pratade om "överreaktion" efter första raset men ändå inte köpte några aktier så får man väl ändå anta att han väntade på att släppa vinstvarningen för att sedan köpa. Så jag förväntar mig en hel del insynsköp när rapporten släppts i sin helhet om han nu vill behålla den minsta värdighet.

Sen pratar vissa här om bolaget som om det fortsatt har en miljardvärdering. Det är ganska långt ifrån verkligheten. Med senaste månadens blodbad så pratar vi nu om 130mkr justerat för kassan. Värderat lägre än de största luftslotten på börsen som varken har produkt eller affärsidé. Förväntningarna har gått från skyhöga till noll. En ganska fin position att sitta i när/om vindarna vänder. Dessutom har man 200 miljoner kronor i kassan vilket ger bolaget muskler att vända skutan i rätt riktning om ledningen har rätt kompetens till detta. Det kan man ju dock ställa sig tveksam med tanke på alla tidigare ageranden. Men vi får se!
Redigerades 2019-04-18

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -