Inget nytt?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Re Notvarp Lorc 20-03-30 19:29
Det borde vara "enkelt" notvarp 20-03-27 11:52
Om jag får killgissa lite... Vilsen 20-03-26 11:37
En gåta notvarp 20-03-26 11:30
Inget nytt? Orten 20-03-26 11:02
1/1
2020-03-30 19:29 IP: Q+RK9CNVA
Det är ju inte konstigt att produkten stöds av användarna? Den underlättar ju i deras arbete och fungerar ju bevisligen!

Men som tidigare har diskuterats, knäckfrågan är fortfarande den ekonomiska och hälsomässiga (hälsoekonomiska) vinningen i att använda produkten. Det är ju trots allt inte sjuksköterskorna som är alltjämt positiva som betalar för den. Hade de varit tvungen att göra avkall på lönen för den extra kostnad den högst sannolikt medför så skulle nog tongångarna vara annorlunda.

Med det sagt så har företaget såklart haft extrem otur att försöka lansera en vårdprodukt i dagens Coronaepidemi =/ Är nog mer upp till bevis framåt hösten när läget förhoppningsvis stabiliserat sig!
Hemcheck Sweden / Inget nytt? / Det borde vara "enkelt"
2020-03-27 11:52 IP: ITGTxAaJX
Fungerar produkten,behov finns och den sparar pengar åt vården borde det vara självklart att den
har en marknad.Nu vet jag inte vad jag ska tro.Bolaget ger ingen info som hjälper till.
Redigerades 2020-03-27
Hemcheck Sweden / Inget nytt? / Om jag får killgissa lite...
2020-03-26 11:37 IP: 0pP6SzL+l
...skulle jag tro att de har haft svårigheter att få första potentiella kunden att verkligen lägga en riktig beställning, då de koncentrerat sig på svenska marknaden*, och sedan årskiftet har alla funderat kring corona-stormen. Det går med andra ord väldigt segt. De stora "medical device"-tillverkarna släpper troligtvis väldigt ogärna in en ny leverantör, och förklarar därför för deras kunder varför deras stora maskiner som kan göra denna analys egentligen är det bättre valet.

* Vi har hyfsat duktig personal i Sverige. Denna manick skulle göra betydligt mer nytta i länder med högre personalomsättning och/eller större skillnad i kompetens på personal som håller på med provtagningar.

Jag tror även att alla "anställda" på bolaget jobbar med detta på deltid, och har snöat in på sina andra uppdrag under början på detta år.

Det skulle inte förvåna mig om någon jätte snart lägger ett bud på Hemcheck runt 5-6 kr, för att komma åt patentet och därefter göra sin redan befintliga utrustning lite bättre.
Redigerades 2020-03-26
2020-03-26 11:30 IP: ITGTxAaJX
Alla inblandade i undersökningen verkar nöjda när man läser det som publicerats.Trots det har ingen försäljning kommit till stånd.Omöjligt för en oinsatt att förstå och att ingenting informeras från bolaget om detta gör inte saken lättare.
Hemcheck Sweden / Inget nytt? / Inget nytt?
2020-03-26 11:02 IP: wr3hwAuoH
Finns det ingen eller någon som vet vad som händer med detta bolag? Inget nytt har hänt på ett bra tag nu. Den va uppe lite över 7kr efter bra resultat och sedan har det varit stendött och kursen har sakta gått ner.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -