På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Vad vinner

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Robothandel Triple 21-02-19 10:31
De vinner både i uppgång o nedgång Triple 21-02-19 10:14
Vad vinner Tobee 21-02-19 09:21
1/1
Gapwaves / Vad vinner / De vinner både i uppgång o nedgång
2021-02-19 10:14
Hej Tobee.

Jag har funderat på detta med, om man följer du deras mönster i handeln, så ser man vissa mönster. Jag tror att de tjänar pengar på vårt sätt att handla aktier och hur människans "psykologiskt" fungerar. De läser av våra köp o sälj mönster i aktiehandeln, t ex att vi "vanliga" aktiehandlare inte bryr oss psykologiskt om vi betalar eller säljer aktier för hundra kronor mer eller mindre (pga av framtida vinster eller förluster). Lägg till att vi är psykologiska flockdjur som gör som alla andra. Ser vi att aktien är i en nedåt eller i en uppåtgående trend så säljer vi lite billigare till, eller köper lite dyrare av robotorna. Där är alltid några av oss som säljer eller köper för "lågt eller högt". Det är verkligeheten och svår att vinna över. Men jag är novish på robothandel och tar gärna information för någon mer insatt.
Redigerades 2021-02-19
Gapwaves / Vad vinner / Vad vinner
2021-02-19 09:21
Dessa robothandlare som tex XTXE på denna typ av handel? Vad tjänar dem på att blocka en uppgång?
Någon som är mer insatt?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -