På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Bokslut

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Bra det uffe82b 21-02-18 13:01
Nu sätter jag iaf punkt för vidare spekulationer kring NE direkt efter bra rapport Triple 21-02-18 12:22
Då slutar vi på plus idag då🚀🚀🚀 Tobee 21-02-18 10:36
Inget negativt med NE för att växa uffe82b 21-02-18 09:54
rätt stark kassa Rino<3 21-02-18 09:42
Runt 75 mille troligtvis Tobee 21-02-18 09:38
Redeye Gabile 21-02-18 09:37
Stark kassa Gabile 21-02-18 09:37
re uffe corky 21-02-18 09:34
Nja uffe82b 21-02-18 09:31
Inte så troligt Tobee 21-02-18 09:22
Ingen NE, köpläge nu inför volymordrar 🚀 Gabile 21-02-18 09:20
Kommande NE? uffe82b 21-02-18 09:15
Bokslut uffe82b 21-02-18 08:45
1/1
Gapwaves / Bokslut / Bra det
2021-02-18 13:01
Sen har jag inte skrivit när den kanske kan komma, bara att den kan komma. Det jag ville visa dig är att man kan gissa fel, så enkelt är det. Jag gissar fel många ggr så är det.
Gapwaves / Bokslut / Nu sätter jag iaf punkt för vidare spekulationer kring NE direkt efter bra rapport
2021-02-18 12:22
Uffe82b. Innan öppning av börsen (09.00) väljer du att ge en mer balanserad o positiv syn på Gapwaves i dina inlägg, För att sen mellan 0915-09.54 skriva 3 inlägg om spekulationer kring NE, när Gapwaves har en stor kassa. Men du, vidare diskussioner kring Impact tycker jag borde ske på deras eget forum än här på Gapwaves. Jag tänker inte börja misskreditera dig eller andra någorlunda vettiga skribenter på avanzas forum. Att mitt försök till framtida förutspåelse om maskinförsäljning till Hyandai låg ett kvartal för sent i tiden är ju inte alls så illa, sen blev det tyvärr bara en maskin.
Gapwaves / Bokslut / Då slutar vi på plus idag då🚀🚀🚀
2021-02-18 10:36
Jag är stolt över LIS och Gapwaves och är övertygad om att detta kommer bli en framgångssaga al’a Powercell, Cell etc etc
Gapwaves / Bokslut / Inget negativt med NE för att växa
2021-02-18 09:54
Från PDF
Scaling production
• We scale for you
• You scale yourself

Ska Gap skala upp för tillverkare så kan det förmodligen behövas pengar, vi vet inte heller vilken volym vi talar om, kanske behövs 2 linor och hur eventuell order ser ut vet vi inte.

Man kan likna detta scenario med hur det var för Fingerprint när dom växte i början, dom hade en skaplig kassa men gjorde ändå NE för att växa, vill även minnas att dom tyvärr byggde upp lager då avropen från slutkunder av olika anledningar inte kom som tänkt vilken kan ha gjort sitt med.
När det gäller biltillverkare så kan det svänga ganska bra i avropen från vecka till vecka.

Men som sagt vi får se...
Gapwaves / Bokslut / rätt stark kassa
2021-02-18 09:42
Dom klarar sig 2.5 år om dom harvar på som nu. Även vid en byggnad av en produktionslina med nedan skrivna priser klarar dom sig 1.5 år. Och den linan borde ju börja betala tillbaka sig hyfsat snart.

"Likvida medel uppgick per 31 december 2020 till 77,9 mkr. Gapwaves har efter att ett lån hos Almi betalats av i andra kvartalet 2020 inga finansiella skulder. "

ps: var lite långsam då andra redan skrivit men ändå :-) Tror kassan håller
Redigerades 2021-02-18
Gapwaves / Bokslut / Runt 75 mille troligtvis
2021-02-18 09:38
Sedan får man inte glömma anledningen till större investeringar, dvs större ordrar.....
Gapwaves / Bokslut / Redeye
2021-02-18 09:37
Gapwaves has indeed had a busy fourth quarter. It continues to gain prototype agreements and has significantly ramped up its efforts to pursue high-volume production, both in-house and with production partners. The quarterly financials are somewhat below our expectations. However, this is rather trivial, as the case is coupled to commercializing its mmwave antenna, and commence high-volume production. Today’s financials aren’t nearly as interesting as those a couple of years from now, which we have reiterated on multiple occasions. Some of the operational highlights include:

Order from Aurora Innovation concerning 77 GHz prototype antennas for vehicle radar
European research project within the framework of Horizon 2020
Follow-up order from global tech giant for 77 GHz prototype antenna
Order for prototype antennas for use in traffic monitoring radar
Order for prototype antennas for 77 GHz car radar from a Tier-1 automotive supplier
Partnership with Frencken eyes high-volume production – more on this
Gapwaves / Bokslut / Stark kassa
2021-02-18 09:37
Ca 77 miljoner, så Gap gjorde bara av med ca 10 miljoner i q4!
Gapwaves / Bokslut / re uffe
2021-02-18 09:34
"så en starkare kassa kan nog behövas men vi får se..."

Hur mycket finns i kassan nu då?
Gapwaves / Bokslut / Nja
2021-02-18 09:31
Gissar på att om man läser denna pdf https://usercontent.one/wp/www.gapwaves.com/wp-content/uploads/2021/01/Automotive-radar-antennas-High-volume-production1.pdf så tror jag att gap allmänt kommer att ha denna lösning för alla antenner och maskiner. Ska man sen ha egen lina som jag tolkar det så kostar det en slant att investera i dessa maskiner, samt så lär det nog gå åt en robot med som plockar.

Skulle tro med att Gap får ta första maskinpark hos tillverkare med som senare kan lämnas över när kund känner sig säker på sakerna. Bara maskin från IC kan kosta c:a 10 miljoner, komplett med allt kanske runt 25-30 miljoner (min gissning) så en starkare kassa kan nog behövas men vi får se...
Gapwaves / Bokslut / Inte så troligt
2021-02-18 09:22
med tanke på kassan de sitter på samt produktionsavtalet med Frencken.
Gapwaves / Bokslut / Ingen NE, köpläge nu inför volymordrar 🚀
2021-02-18 09:20
Gapwaves har gott om pengar i kassan, volymordrar från tier 1:or är på väg in, så stort köpläge just nu👍
Gapwaves / Bokslut / Kommande NE?
2021-02-18 09:15
För att dels kunna
utveckla produktionsmetoder för högvolymstillverkning,
och dels kunna starta egen tillverkning av lägre volymer
av de mest avancerade antennerna kommer även en
egen produktionslina att sättas upp. Som ett led i denna
utveckling flyttade Gapwaves i slutet av december till nya
lokaler i Göteborg.

Låter som man kommer att få investera lite i maskiner så antar att man behöver mer kapital för att kunna möta upp kommande volymer/projekt samt ha en större kassa.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -